۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۲۸۴۳۰

گسترش روابط نفتی ایران و ژاپن

به گزارش نفت ما،رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در ایران پس از تحریم، زمینه‌های گسترش همکاریها و روابط بر اساس منافع متقابل در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی، نفت، صنایع پزشکی، پتروشیمی و سرمایه‌گذاری بیش‌ازپیش فراهم‌شده است و ژاپن می‌تواند از این فرصت به نحو شایسته‌ای استفاده کند.
به گزارش شانا، دکتر علی لاریجانی که برای شرکت در اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین‌المجالس جهان در نیویورک به سر می‌برد در دیدار با همتای ژاپنی خود، این کشور را به‌عنوان کشور دوست مردم ایران یادکرد و گفت: دیدگاه مثبتی از توسعه روابط با این کشور در بین مردم و مسئولان ایرانی وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: ایران و ژاپن از رابطه عمیق و تاریخی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به‌عنوان پشتوانه همکاریها و تعاملات خود برخوردارند و باید از همه ظرفیتها در مسیر ارتقای مناسبات بهره برد.

وی همچنین تصریح کرد: در ایران پس از تحریم، زمینه‌های گسترش همکاریها و روابط بر اساس منافع متقابل در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی، نفت، صنایع پزشکی، پتروشیمی و سرمایه‌گذاری بیش‌ازپیش فراهم‌شده است و ژاپن می‌تواند از این فرصت به نحو شایسته‌ای استفاده کند.

رئیس مجلس ژاپن هم در این دیدار از ایران به‌عنوان کشور مهم و برخوردار از تمدن و فرهنگ کهن یادکرد و گفت: ایران و ژاپن روابط حسنه سنتی را در طول سالهای متمادی گذشته تجربه کرده‌اند و با توجه به ظرفیتهای موجود، همکاریها و مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف باید هر چه بیشتر توسعه یابد.

تاداموری اوشیما با اشاره به برخی زمینه‌های همکاری و تعاملات مشترک میان دو کشور افزود: ژاپن اکنون آمادگی دارد دوره جدیدی را در روابط و مناسبات سیاسی، پارلمانی، اقتصادی ، تجاری و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران آغاز کند.

وی ادامه داد: ژاپن از توافق هسته‌ای اخیر ایران و گروه ٥+١ خرسند و امیدوار است بسته‌های اجرایی آن در همه طرفها هر چه زودتر فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین المجالس جهان از نهم تا یازدهم شهریور با حضور ١٣٣ کشور با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس» در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی