۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
کد مطلب : ۲۸۴۰۸

رتبه سوم ایران در هدر رفت گاز

به گزارش نفت ما،بانک جهانی از هدر رفت سالانه ۱۰.۵ میلیارد مترمکعب گاز در ایران خبر داد و اعلام کرد ایران در رتبه سوم جهان از نظر پرت گاز قرار دارد.

به نقل از تسنیم،‌ بانک جهانی در گزارشی از وضعیت هدر رفت گاز طبیعی در میادین نفت و گاز جهان اعلام کرد تلاش ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در میادین نفت و گاز نتایج مثبتی داشته است.

بر اساس برآوردهای این نهاد بین المللی پرت گاز در میادین با کاهش ۲۰ درصدی طی سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ مواجه شده است.

میزان پرت گاز در میادین نفت و گاز جهان طی سال ۲۰۰۵ بالغ بر ۱۷۲ میلیارد مترمکعب بوده که این رقم در سال ۲۰۱۲ به ۱۴۰ میلیارد مترمکعب رسیده است.

کاهش ۲۰ درصدی پرت گاز در جهان طی این مدت که در نتیجه گازهای گلخانه ای کمتری روانه جو کرده است معادل خاموش شدن ۵۲ میلیون خودرو بوده است.

بر اساس این گزارش ایران سومین مقام در جهان از نظر پرت گاز را دارد و در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۰.۵ میلیارد مترمکعب گاز در میادین این کشور سوخته و به هدر رفته است.

در عین حال میزان پرت گاز در ایران طی این سال نسبت به سال قبل اندکی کاهش داشته است.

در میان کشورهای جهان، روسیه بیش از بقیه پرت گاز دارد به طوری که در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۳۵ میلیارد مترمکعب گاز در میادین این کشور به هدر رفته است.

نیجریه با پرت ۱۵ میلیارد مترمکعبی در رتبه دوم از این نظر قرار گرفته است. عراق با ۱۰.۴ میلیارد مترمکعب در رتبه چهارم و آمریکا با ۵ میلیارد مترمکعب در رتبه پنجم از این نظر قرار گرفته اند.

کشورهای الجزایر، قزاقستان، ونزوئلا، عربستان و آنگولا نیز در رتبه های ششم تا دهم جهان از نظر پرت گاز در سال ۲۰۱۲ قرار گرفته اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی