۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۲۷۷۱۲

اعلام آمادگی شرکت نفتی روسیه برای سرمایه گذاری در ایلام

به گزارش نفت ما،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری ایلام از اعلام آمادگی یک شرکت بزرگ نفتی روسیه برای سرمایه گذاری در اجرای چهار پروژه نفت و پتروشیمی این استان خبر داد.   حشمت الله عسکری روز چهارشنبه درپی برگزاری نشست با هیات روسی، به خبرنگار ایرنا گفت: این پروژه ها شامل حفاری و برداشت نفت از میدان نفتی چنگوله مهران، احداث پالایشگاه نفت در مجاورت میدان های نفتی آذر و چنگوله مهران، ایجاد پالایشگاه نفت دهلران و ایجاد مجتمع پتروشیمی دهلران است.
وی حجم سرمایه گذاری مورد نیاز این چهار پروژه را بیش از هفت میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: مطالعات لازم در بخش های مختلف برای اجرای این پروژه ها انجام و زیرساخت های مورد نیاز از جمله زمین، آب و برق با کمترین هزینه فراهم شده است.
معاون استاندار ایلام با بیان اینکه تفاهم نامه کلی با این شرکت منعقد شده است، گفت: پیرو این تفاهم نامه نشست هایی درخصوص مباحث فنی و بررسی جزییات برگزار می شود.
عسکری افزود: در روزهای گذشته متقاضیان زیادی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی به این استان مراجعه کرده اند بنابراین، این شرکت روسی باید در کمترین زمان ممکن اسناد هویتی و توان فنی خود را به وزارت نفت ارائه کند.
وی ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه این شرکت روسی با استانداری ایلام ضروری است اما کافی نیست و باید اسناد و مدارک لازم از سوی این شرکت به وزارت نفت ایران ارائه شود.
وی اظهارکرد: درصورت تایید وزارت نفت مطالعات انجام شده در اختیار شرکت روسی قرار گرفته و عملیات اجرایی پروژه ها آغاز خواهد شد.
وی یادآور شد: به همین منظور نشست سه جانبه مشترک با حضور مسوولان وزارت نفت، استانداری ایلام و نمایندگان شرکت نفتی روسیه برگزار می شود.
میدان نفتی چنگوله مهران ظرفیت تولید روزانه 70 هزار بشکه نفت را دارد.
6 درصد ذخایر نفت و 11 درصد منابع گاز کشور در اختیار استان ایلام است.
این استان از نظر منابع گاز در رتبه دوم و ذخایر نفت در رتبه سوم کشور قرار دارد.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی