۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۲۷۴۲۵

ترور مدیر نفتی عراقی در کرکوک

به گزارش نفت ما،افراد مسلح روز دوشنبه (١٢ مردادماه) یک مقام ارشد نفتی عراق را در شهر نفتی کرکوک با شلیک گلوله به قتل رساندند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از کرکوک، پلیس و مقامهای شرکت ملی نفت شمال عراق (ان او سی) روز دوشنبه اعلام کردند که افراد مسلح، سعد علی الحسینی، مهندس ارشد شرکت ان او سی عراق را به ضرب گلوله کشتند.

بر اساس این گزارش، یک ماه پیش در تاریخ هفتم تیرماه در یک حمله تروریستی مشابه افراد مسلح سعد الکربلایی، مدیر عملیات ان او سی عراق را به ضرب گلوله کشتند.
سرتیپ سرحد قدیر، یکی از نیروهای پلیس کرکوک گفت: افراد مسلح سوار بر یک خودروی شاسی بلند (اس یو وی)، مدیر عملیات جدید شرکت ملی نفت شمال عراق را که در حال رانندگی به سمت محل کار خود بود، هدف گلوله قرار دادند.

الحسینی پس از الکربلایی که یک ماه پیش هنگام ترک محل کار ترور شد، به عنوان مدیر عملیات جدید ان او سی منصوب شده بود.
هنوز فرد یا گروهی مسئولیت ترور مدیر عملیات شرکت ان او سی عراق را که بر تاسیسات تولید و صادرات نفت (اداره خطوط لوله ان او سی) در کرکوک نظارت می کرد، بر عهده نگرفته است.

عراق، یک عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و یکی از تولید کنندگان بزرگ نفت جهان هم اکنون به دلیل اشغال یک سوم از خاکش بوسیله گروه تروریستی داعش با چالشهای امنیتی بسیاری دست و پنجه نرم می کند و این شرایط سبب افزایش درگیریهای فرقه ای در این کشور شده است.
یکی از مقامهای شرکت ملی نفت شمال عراق که خواست نامش فاش نشود، در این باره به رویترز گفت: کارکنان ان او سی از ادامه چنین ترورهایی نگران هستند و معتقدند که قربانی انگیزه های سیاسی شده اند.

وی افزود: اشخاص برای تغییر ساختار شرکت به دنبال استفاده حمله ها و راههای خونین هستند، این مانند بازی با آتش است و می تواند پیامدهای نامطلوبی برای عملیات ان او سی به همراه داشته باشد.
پالایشگاه بیجی، شهری در شمال عراق، یکی از نقاط حساسی است که دولت عراق بر سر به دست گرفتن کنترل آن با نیروهای گروه تروریستی داعش همواره در جدال بوده است، نیروهای نظامی عراق و داعش در چند ماه گذشته بارها بر سر کنترل این پالایشگاه با یکدیگر درگیر بوده اند و چند بار تاکنون کنترل آن از دست دولت عراق خارج شده است.

دولت عراق یک ماه پیش موفق شد با بازپس گیری شهر بیجی، پالایشگاه نفتی این شهر را از محاصره نیروهای گروه تروریستی داعش خارج کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی