۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۲۷۴۲۳

بابک زنجانی ١١ مهر محاکمه می شود

به گزارش نفت ما،بابک زنجانی ١١ مهر در دادگاه قاضی صلواتی حاضر می‌شود. این خبری بود که دیروز غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری‌اش اعلام کرد. او گفت که ان‌شاءالله مشکلی پیش نیاید و اولین جلسه دادگاه در تاریخی که تعیین‌شده برگزار شود. اژه‌ای خبر داد که وکلا درحال مطالعه پرونده هستند و قاضی پرونده به وکلا توصیه کرده وقت بیشتری را برای مطالعه بگذارند تا بتوانیم زودتر دادگاه را در هر چند جلسه‌ای که لازم باشد، دنبال کنیم و به نتیجه برسیم.
محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره‌ آخرین وضع پرونده بابک زنجانی و این‌که چند نفر در این پرونده محاکمه خواهند شد؟ گفت: تاکنون بخش عمده‌ای از این پول‌ها به‌دست نیامده و دستگاه قضایی نیز از طریق سیستم بانکی و وزارت اطلاعات دنبال این است که به این پول‌ها دست پیدا کند. او افزود: خود ایشان کماکان مدعی است که قصد خلافی نداشته بلکه می‌خواسته خدمت کند و اخیرا هم نامه‌ای نوشته و گفته که به خاطر تحریم‌ها این اتفاق افتاده و اگر خودم باشم می‌توانم این پول‌ها را برگردانم. امیدواریم خود او یا بستگانش اگر می‌دانند جایی پول وجود دارد بگویند زیرا به نفع‌شان است که پول‌ها را برگردانند.
محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که دیدار نمایندگان با بابک زنجانی در چه تاریخی انجام می‌شود، گفت: قبلا درباره این‌که آیا نمایندگان حق ورود به پرونده‌های قضایی را دارند یا خیر سوال شد که من گفتم هر درخواست قانونی که نمایندگان داشته باشند، پذیرفته می‌شود. نمایندگان براساس وظیفه قانونی که دارند حق ورود به پرونده‌های قضایی را ندارند و این مسبوق به سابقه است. سخنگوی قوه قضائیه افزود: در دوران مختلف اگر چنانچه نماینده‌ای به این عنوان خواسته با متهمی ملاقات کند، اجازه داده نشده است و اگر یادتان باشد حتی در مقطعی یک رئیس‌جمهوری می‌خواست ملاقات کند که اجازه داده نشد. الان هم اصلا ملاقاتی تنظیم نشده که تاریخ آن را بگویم.
او همچنین درباره اتهام بابک زنجانی و مقایسه آن با پرونده فساد ٣‌هزار میلیاردی گفت: در پرونده بابک زنجانی هم استناد بازپرس برای صدور کیفرخواست ماده قانونی بوده که مربوط به اخلالگران نظام اقتصادی کشور است اما این ماده قانونی دو گونه متهمان را تقسیم می‌کند که عده‌ای مفسد فی‌الارض شناخته شده و عده‌ای تنها بین ٥ تا ٣٠‌سال محکوم می‌شوند.
شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری  در مرحله بازپرسی
همچنین چندی پیش وکیل احمدی‌نژاد، رئیس دولت نهم و دهم از جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری شکایت کرد. شکایتی که مورد استقبال جهانگیری قرار گرفت. اژه‌ای درباره این شکایت هم در نشست خبری‌اش گفت: این شکایت ثبت و به بازپرسی ارجاع شده و در مرحله کارهای دادسرایی است. او افزود: یکی از اقدامات دادسرا این است که از شاکی مستندات و از طرف شکایت دفاع بخواهد، درباره‌ موارد اتهامی نیز فعلا از بیان جزییات معذور هستم. محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی‌بر این‌که شنیده شده اسفندیار رحیم‌مشایی یکی دیگر از معاونین رئیس دولت دهم بازداشت شده‌ و باز هم شنیده‌هایی مطرح است که این فرد در رابطه با پرونده بقایی به دادگاه احضار شده است، گفت: هر دو مطلب کذب محض است. نه این فرد بازداشت و نه فعلا به دادگاه احضار شده است.
محسنی‌اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که مدتی است پرونده محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری سابق در دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفته و وی اخیرا از معاون اول دولت یازدهم شکایتی را مطرح کرده‌ است، به گفته منتقدان آیا مصلحتی است که به پرونده وی دیر رسیدگی می‌شود؟ از سوی دیگر با توجه به این‌که رئیس دولت دهم درحال حاضر پرونده‌ای در دادگاه دارد می‌تواند علیه فرد دیگری شکایت کند، خاطرنشان کرد: شکایت رئیس دولت دهم از معاون اول دولت یازدهم ربطی به پرونده خودش در دادگاه ندارد؛ زیرا این دو پرونده متوقف بر یکدیگر نیست و فردی در یک پرونده متهم و در پرونده دیگر شاکی است؛ لذا این دو موضوع با یکدیگر منافاتی ندارند.
سخنگوی دستگاه قضا، با اشاره به پرونده حمله به علی مطهری در شیراز گفت که اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان این پرونده، فردا در شیراز برگزار می‌شود. او با اشاره به پرونده سیگار مارلبرو گفت: رسیدگی‌ها در این پرونده منجر به صدور قرار مجرمیت برای ٧ نفر و ارسال پرونده به دادگاه شد. اژه‌ای همچنین بازداشت سعیدلو و آزادی بقایی را هم تکذیب کرد. اژه‌ای درباره سوال یکی از خبرنگاران که از وی درخصوص سفر رحیمی به خارج از کشور پرسید، گفت: سفر این فرد به خارج از کشور صحت ندارد.
صدور حکم سعید مرتضوی طی چند روز آینده
محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا جلسه دهم مردادماه آخرین جلسه رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی بوده است؟ گفت: اگر متهمی در دادگاه تقاضا کند فلان فرد در جلسات حضور پیدا کند، این‌طور نیست که قاضی الزام داشته باشد هر کسی را که وی درخواست کرد به دادگاه دعوت کند. او افزود: جلسه قبل آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده بود که البته این موضوع را از خود قاضی نپرسیده‌ام، ولی از مسئول بالاتر ایشان شنیده‌ام که جلسه قبل آخرین جلسه دادگاه بوده است، اما ایشان درخواست داشته‌اند که علاوه بر دفاعیات شفاهی که ارایه داده‌اند می‌خواهند دفاعیات کتبی را نیز ارایه کنند و طبق گفته خودشان ظرف چند روز این دفاعیه کتبی را ارایه خواهند داد. همچنین دادگاه گفته است که ظرف هفت، هشت روز آینده حکم صادر خواهد شد.
سخنگوی دستگاه قضا تأکید کرد: در جریان رسیدگی به بخش دوم پرونده فساد ٣‌هزار میلیاردی یکسری کیفرخواست صادر شده، برخی تقاضای اعاده دادرسی داده‌اند که برخی از آنها پذیرفته شده و پرونده مجددا به شعبات برگشته و برخی دیگر هم حکم گرفتند، اما در کل پرونده مختومه نشده است. خبرنگاری سوال خود را این‌گونه مطرح کرد که آیا بخش دوم پرونده فساد ٣‌هزار میلیاردی درحال رسیدگی است و این‌که آیا پرونده فردی به نام جهرمی که نامش در این پرونده مطرح بوده درحال رسیدگی است؟ گفت: در مورد این فرد و چند نفر دیگر ازجمله خاوری با یک مشکل مضاعف روبه‌رو هستیم.
وی گفت: آن موقع قاضی سراج، قاضی پرونده بود و قرار بود محاکمه کند اما سمتش تغییر کرد و قاضی دیگری جایگزین ایشان شد چون آن قاضی هم به‌عنوان دادرس فعالیت می‌کرد منتقل شد و حالا پرونده در اختیار قاضی دیگری قرار گرفته است. محسنی‌اژه‌ای با تأکید بر این‌که رأی پرونده کهریزک به‌زودی صادر می‌شود درخصوص سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که آیا تعداد دکل‌های گمشده بیشتر از آنچه در اخبار عنوان شده، نیست؟ گفت: دکل گمشده همین یکی بیشتر نیست، ممکن است موارد مشابهی باشد که جنسی خریداری شده باشد اما پول آن را نداده باشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


حزب الله
بابک زنجانی باید اعدام شود
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی