۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۲۷۳۴۳

پسر ظریف، ساقدوش داماد جان کری؟!

به گزارش نفت ما ،احتمالا خبرهای مربوط به ازدواج دختر «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا با فردی ایرانی را پیش از این خوانده اید. در سال 2009، دکتر «ونسا بردفورد کری» دختر کوچک جان کری از همسر اولش، با دکتر «برایان (بهروز) والاناهید» پزشک ایرانی - آمریکایی ازدواج کرد. بهروز فرزند «نوشین» و «رضا والاناهید» از لس آنجلس است و در رسانه های آمریکایی با نام «برایان ناهید» شناخته می شود.

در خبر مربوط به ازدواج ونسا و برایان در اکتبر 2009 در روزنامه «نیویورک تایمز»، هیچ اشاره ای به اصلیت بهروز نشد - که امری نامعمول در خبرهای مربوط به ازدواج است - و زندگی نامه او از زمان دانشگاه اعلام شد.

نیویورک تایمز در مورد آقای داماد نوشته بود: «او با درجه عالی از دانشگاه کالیفرنیا فارغ التحصیل شده و مدرک پزشکی خود را با درجه عالی از ییل دریافت کرده است. برایان و ونسا برای اولین بار صبح یکی از روزهای سپتامبر 2005 همدیگر را در بیمارستان عمومی ماساچوست دیدند. چهار سال پس از این آشنایی و در سال 2009 آنها رسما با هم ازدواج کردند. اخبار غیررسمی نشان می دهد که برایان و ونسا پیش از این به ایران نیز سفر کرده اند.»

اکنون اما «میشل هیک فورد» در مطلبی با عنوان «باور نخواهید کرد که ساقدوش داماد کری که بوده است» به جنبه دیگری از این مراسم پرداخته است. این مطلب که در بسیاری از وب سایت ها نیز با همین عنوان بازنشر شده به آشنایی جان کری و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان نیز پرداخته و ادعاهای تازه ای مطرح کرده است. نویسنده این مطلب مدعی شده است که جان کری و محمد جواد ظریف سال ها قبل از دیدارهای مربوط به مذاکرات هسته ای در وین، همدیگر را می شناخته اند: «ظریف و کری برای اولین بار همدیگر را بیش از یک دهه قبل و در جریان میهمانی شامی در منهتن دیده اند.»
  پسر ظریف، ساقدوش داماد جان کری؟!
  خانم هیک فورد اما در ادامه ادعای شگفت انگیزتری را مطرح می کند: «فکر می کنید ساقدوش بهروز والاناهید در سال 2009 و در زمان عروسی با ونسا کری چه کسی بوده است؟ پسر محمد جواد ظریف!»

این وب سایت در ادامه نوشته است که ظاهرا جان کری وقتی به عنوان وزیر امور خارجه مشغول شد تنها در مورد ازدواج دخترش با یک ایرانی - آمریکایی حرف زده و در جلسه سنا، در مورد ساقدوش دامادش هیچ پرسشی مطرح نشده است: «این مسئله احتمالا دو علت داشته است؛ شاید چون کری هیچ وقت این مسئله را فاش نکرده، در مورد آن مورد پرسش قرار نگرفته است و احتمال دوم این است که همکاران قدیمی او در برابر این سناتور سابق بسیار مودبانه رفتار کرده و در این باب پرسشی مطرح نکرده اند.»

پسر وزیر مور خارجه کشورمان، «مهدی ظریف» است که «بیزینس اینسایدر» چندی پیش در مورد او نوشته بود که بیش از یک دهه در آمریکا زندگی کرده اما در سال 2013 به ایران بازگشته است.

این وب سایت نوشته بود که مهدی ظریف پیش از بازگشت به ایران در کمپانی های فضایی و مخابراتی مشغول به کار بوده است. این وب سایت آمریکایی ادعا کرده است که مهدی ظریف پس از بازگشت به ایران، درباره سوابق کاری اش در آمریکا اغراق کرده و در حالی که مدعی است برای شرکت معتبر «وریزون» کار می کرده اما این شرکت اعلام کرده او تنها برای یکی از پیمانکاران این شرکت انجام وظیفه می کرده است و نه خود این شرکت.

با ایران یا بر ایران؟

حمله تندروهای آمریکایی به جان کری البته پیش از این هم سابقه داشته است. «نیویورک تایمز» چندی پیش در مورد وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا نوشته بود: «ما تازه فهمیده ایم جان کری تا چه حد مطیع خواسته های ایران است. منابع خبری ایرانی فاش کرده اند که محمد جواد ظریف در مذاکرات سر جان کری فریاد می زند و رهبر معظم ایران از او خواسته است دیگر این کار را نکند.»

«واشنگتن تایمز» نیز با انتقاد از تلاش های دولت اوباما برای توافق با ایران نوشته بود: «زمانی که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در سوییس از روی دوچرخه اش افتاد بیش از آنچه که پزشکان فکر می کردند، مغزش آسیب دید.»

تندترین حمله را اما «فرانت پیج» به جان کری و تلاش های او برای حصول توافق با ایران داشت. این وب سایت در مطلبی با عنوان «عوامل دشمن» و زیر تیتر «جان کری نماینده آمریکاست یا ایران؟»، مذاکره با ایران را «امری مسخره، غم انگیز و برنامه ریزی شده از سوی ایران» خواند و نوشت: «برخی ایرانی - آمریکایی ها معتقدند که جان کری باید به دلیل رابطه دوستی طولانی مدتی که با همتای ایرانی اش محمد جواد ظریف داشته است، از مذاکرات کنار گذاشته شود.»

این وب سایت نیز در مطلب خود نوشته است که برخی منابع ایرانی - آمریکایی گفته اند که پسر ظریف ساقدوش داماد کری در سال 2009 بوده است: «زوج کری - والاناهید اندکی پس از عروسی خود به ایران نیز سفر کرده و با خانواده والاناهید دیدار داشته اند.»

این وب سایت در ادامه مطلب خود به سوابق جان کری اشاره کرده و نوشته است که او مدت زیادی از جمله طرفداران مذاکره هسته ای با ایران بوده است: «در سال 2004 و در طول نامزدی اش برای انتخابات ریاست جمهوری، او گفته بود که اگر رییس جمهور شود به ایران برای دستیابی به سوخت هسته ای پیشنهادهایی خواهد داد و حتی اگر به مقام ریاست جمهوری هم نرسید خواهد کوشید تا پرونده هسته ای ایران از راه های مسالمت آمیز حل شود.»

این وب سایت مدعی شده بود که «جان کری مدت ها از حمایت های مالی ایرانی های آمریکا برخوردار بوده و حتی برای حذف تحریم ها علیه ایران لابی کرده است.» منبع: روزنامه هفت صبح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی