۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۲۷۲۲۳

جستجوی ذخایر جدید نفت و گاز در شمال

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اهمیت اکتشاف منابع نفت و گاز در شمال و شمال شرق کشور، گفت: در صورت به نتیجه رسیدن برنامه های اکتشافی، صرفه جویی بسیاری در هزینه انتقال انرژی از جنوب کشور خواهد شد.
 جستجوی ذخایر جدید نفت و گاز در شمال
به گزارش نفت ما ،  رکن الدین جوادی که به منظور بازدید از موقعیتهای حفاری اکتشافی به استان گلستان سفر کرده است، با بیان اینکه یکی دیگر از اولویتهای وزارت نفت توجه به میادین مشترک است، تصریح کرد: مرکز ثقل مرزهای شمال شرق ایران و ترکمنستان، استان گلستان است و با توجه به اطلاعات اولیه امید بخش در خصوص وجود میادین نفت و گاز باید مطمئن شویم که سرمایه گذاری در این حوزه با نتیجه مطلوب همراه خواهد بود. وی افزود: خوشبختانه پتانسیلهای توسعه موجود است و ما تلاش می کنیم با همکاری مقامهای استان گلستان و فراهم کردن مقدمات لازم زمینه شتاب در توسعه استان را ایجاد کنیم. همچنین در این جلسه مدیرعامل شرکت نفت خزر اظهار کرد: از سال ٨٩ مطالعات مجدد شناسایی پتانسیلهای هیدروکربنی در استان گلستان آغاز شد و در سال ٩٠ پروژه لرزه نگاری دو بعدی با هدف شناسایی ذخایر احتمالی موجود در مرز ایران و ترکمنستان اجرا شد و نتیجه این لرزه نگاری و مطالعات قبلی ما را به ساختار قابل توجهی در نقاط مرزی و سایر نقاط استان گلستان رساند. علی اصولی گفت: از دهم تیر ماه امسال فعالیتهای اکتشافی در استان گلستان کلید خورده و تا مهر ماه با آماده سازی جاده، حفاریهای اکتشافی آغاز می شود. وی با بیان اینکه پیمانکار حفاری مشخص شده است، یادآور شد: امیدواریم با توجه به بسترهای داخلی و ایجاد توافقات در فضای بین المللی با هزینه هایی مناسب بتوانیم موجب ایجاد فعالیت های توسعه ایی خوبی در گلستان بشویم. وی افزود: حفاریهای اکتشافی در عمق ٢٩٠٠ متری منطقه صوفیکم انجام خواهد شد و پس از آن برنامه های ذخیره سازی گاز در قزل تپه را دنبال می کنیم و با توجه به اعتبار اختصاص یافته به این موضوع در بودجه سال ٩٤ امیدواریم به نتایج قابل قبول برسیم. بر اساس این گزارش، در این جلسه استاندار گلستان حفاریهای اکتشافی و سرمایه گذاریهایی که وزارت نفت قرار است در استان گلستان انجام دهد را برای مردم استان امید بخش دانست و افزود: از گذشته های دور صحبتهایی در خصوص وجود ذخایر نفت و گاز در استان گلستان مطرح بوده که یقینا حفاریهای اکتشافی وزارت نفت موجب نتیجه گیری قطعی در این باره خواهد شد. صادقلو افزود: اگر ذخایر نفت و گاز در بستر خشکی و دریایی استان گلستان وجود داشته باشد ظرفیت بزرگی در توسعه و رشد استان ایجاد می شود و می تواند آینده اشتغال استان را دگرگون سازد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


کارمند شرکت نفت اهل خوزستان
وظیفه خوددانستم ازمهندس جوادی تشکر کنم امیدوارم موفق باشند مدیرلایق وشایسته همیشه درنطق ها وسخنرانی هایشان کرامت انسانی کارکنان موردتوجه می باشند بهمین منظور قابل تقدیر می باشند
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی