۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۲۷۰۹۵

رسوایی تازه برای هیلاری کلینتون

به گزارش نفت ما، 'هیلاری کلینتون' نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب دمکرات که همچنان با بحران رسوایی ایمیل های شخصی خود دست به گریبان است، در تازه ترین واکنش مدعی شد که از ایمیل شخصی خود برای مکاتبات محرمانه استفاده نکرده است.
خبرگزاری رویترز روز یکشنبه گزارش داد، کلینتون در پاسخ به نامه بازرس دولت فدرال در این باره گفت:' من از ایمیل شخصی ام در زمان تصدی مقام وزارت خارجه برای ارسال و دریافت اطلاعات طبقه بندی شده و محرمانه (دولتی) استفاده نکردم.'

بنابراین گزارش، نامزد ریاست جمهوری امریکا این اظهارات را روز گذشته (شنبه) در جریان تبلیغات انتخاباتی خود در ایالت 'آیوا' اعلام کرد.

رویترز نوشت، رسوایی استفاده کلینتون از ایمیل شخصی خود در زمان تصدی مقام وزارت خارجه آمریکا به یکی از معضلات وی برای نامزدی ریاست جمهوری تبدیل شده است، چرا که در میان دیگر نامزدهای ریاست جمهوری از حزب دمکرات وی کار چندان دشواری در پیش رو ندارد.

بنابراین گزارش در نامه ژنرال 'چارلز مک کالو'، ناظر بر سازمان های اطلاعاتی آمریکا، خطاب به کنگره این کشور آمده است، دستکم در یک نمونه 40 موردی از 30 هزار ایمیل شخصی هیلاری کلینتون، چهار مورد اطلاعات طبقه بندی شده محرمانه ارسال و دریافت شده است.

کلینتون در پاسخ به این نامه که پنجشنبه گذشته از سوی مک کالو به اعضای کنگره ارائه شد، گفت که وی از ایمیل هایی که به آنها اشاره شده است، چیزی نمی داند و نظری ندارد.

رویترز افزود، وی در استفاده از ایمیل شخصی برای انجام کارهای دولتی متهم به نقض قانون شده است. این مساله در ماه مارس گذشته بر ملا شد.

براساس این گزارش،در حالی که هیلاری کلینتون در رقابتی آسان با دیگر نامزدهای حزب دمکرات روبرو است، اما نظر سنجی های جدید نشان می دهد اکثریت رای دهندگان وی را بویژه بر سر مساله جنجال برانگیز ایمیل های شخصی، فردی غیرقابل اعتماد می دانند.

به گزارش ایرنا، در ماه مارس 2015 میلادی روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد هیلاری کلینتون در زمان تصدی مقام وزارت خارجه آمریکا به جای استفاده از سرورهای امن دولتی از ایمیل شخصی بر روی سرورهای غیردولتی استفاده کرده است.

هیلاری کلینتون بین 30 تا 32 هزار ایمیل که شامل 55 هزار صفحه اسناد و مدارک می شد را از طریق ایمیل شخصی خود ارسال و دریافت کرده است.

این تعداد از ایمیل ها بعدا از روی سرور غیردولتی که ایمیل شخصی هیلاری کلینتون بر روی آن قرار داشت، حذف شدند.

850 صفحه از اسنادی که در ایمیل های شخصی هیلاری کلینتون قرار داشت و بعدها حذف شد، مربوط به حادثه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی