۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۲۶۲۷۴

انتقاد بی سابقه یک امام جمعه از احمدی‌نژاد

به گزارش نفت ما،حواشی دولت احمدی‌نژاد به هر میزان که برای روزنامه‌نگاران جذاب است، برای مردم دردآور است؛ دولتی که مدعی گفتمان انقلاب بود و رئیسش مدعی شد که پاک‌ترین دولت تاریخ است.

روز یکشنبه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان در دیدار با جمعی از مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان که به مناسبت هفته گرامیداشت صنعت و معدن انجام شد، گفت: «در دوره هشت سال ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، مسائل و مشکلاتی بود و امروز دو معاون مهم وی در بازداشت به‌سر می‌برند.

 این اتفاقات برای دولتی افتاد که خود را پاک‌ترین دولت می‌نامید». آیت‌الله سیدیحیی جعفری با اشاره به اینکه با آمدن دولت یازدهم امیدواری وجود دارد، خاطرنشان کرد: «دکتر روحانی دارای سوابق روشن بوده و علاوه بر اینکه در حوزه علمیه درس خوانده، دارای دکترای حقوق از انگلستان است.
امیدواریم با کمک همه مردم و مسئولان، اوضاع کشور هرروز بهتر شود و اگر هر مسئولی کار خود را درست انجام دهد اوضاع کشور بهبود می‌یابد».

نقض بی‌طرفی پس از ٣٦ سال

امام‌جمعه کرمان در سال‌های گذشته چندان وارد مسائل سیاست داخلی کشور و منازعات افراد و جناح‌های سیاسی نمی‌شد.

آیت‌الله جعفری روز ٢١ خرداد درباره این موضوع در همایش فرمانداران، نمایندگان احزاب، گروه‌ها و فعالان سیاسی استان کرمان گفته بود: «خدا را شاهد می‌گیرم که در این سال‌ها در مقام عمل جزء هیچ گروه خاصی نبوده و نیستم، البته ممکن است گرایش قلبی به فلان حزب داشته باشم.

در بیش از ۳۵ سال که در سمت امام‌جمعه کرمان بودم، طبق شهادت مسئولان وقت تا امروز همیشه حمایت کرده‌ام و نه خودم را جزء اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و نه جزء سایر تشکل‌ها معرفی کرده‌ام. در مقام عمل سعی‌ام این بوده که بی‌طرف باشم که کار سختی است و همه می‌دانند رعایت کرده‌ام».

البته امام‌جمعه کرمان در همین همایش گفته بود: وقتی روحانی را با رئیس‌جمهور سابق مقایسه کنیم، از زمین تا آسمان فرق وجود دارد. دو نفر از معاونان رئیس‌جمهور سابق دستگیر شده‌اند و میلیاردها تومان مال بیت‌المال هدر رفته است».

اما در مقاطعی این بی‌طرفی نقض شد. جایی که به گفته امام‌جمعه کرمان احساس کرد باید ورود کند. انتخابات مجلس نهم شاهد حواشی خاصی در کرمان بود که نقطه ثقل آن سخنان آیت‌الله جعفری بود.

او در آن مقطع و در سخنانی بدون اشاره به شخص خاصی، از مردم خواسته بود به نامزدی که نماینده جریانی افراطی در کشور است رأی ندهند. همگان مصداق سخنان نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان را حجت‌الاسلام جلالی، رئیس دفتر مصباح‌یزدی، دانستند که از کرمان کاندیدای ورود به مجلس شده بود.

 آن زمان بسیاری از نزدیکان جبهه پایداری و جریان مصباح انتقادات تندوتیزی را متوجه آیت‌الله جعفری کردند. به گزارش بولتن‌نیوز، او بعدها در توضیح موضع خود در انتخابات مجلس نهم گفت: «برخی‌ها به موضع‌گیری بنده در ایام انتخابات مجلس انتقاد کردند، درحالی‌که جایی برای انتقاد نیست؛ زیرا من احساس وظیفه کردم تا جلو ورود یک آدم فاسق و فاجر و افراطی را به مجلس بگیرم».

افراطیون در انتخابات مجلس شرکت نکنند

٢٥ دی ١٣٩٣ بار دیگر استان کرمان شاهد مواضع انتخاباتی نماینده ولی‌فقیه بود. با مقایسه این سخنان و مواضع آیت‌الله جعفری در انتخابات مجلس نهم می‌توان دریافت که او همچنان بر همان سخنان پیشین خود تأکید می‌کند؛ سخنانی که مورد انتقاد نزدیکان جبهه پایداری قرار گرفته بود.

امام‌جمعه کرمان در دیدار با وزیر آموزش‌وپرورش گفته بود: «در استان کرمان افراد صالح برای مسئولیت‌های مختلف وجود دارند، اگر از خارج از استان عناصر افراطی برای نامزدشدن در انتخابات سال آینده آمدند، نباید فریب آنها را بخوریم.

در دوره قبل اگر من نبودم، عناصر افراطی از استان کرمان نیز به مجلس راه پیدا می‌کردند؛ کسانی که غیر از خودشان هیچ‌کس را قبول ندارند، اینها هستند که نمی‌گذارند مسئولان صراط مستقیم را طی کنند و به هدف نهایی برسند».

این‌روزها هم کلیدواژه سخنان امام‌جمعه کرمان اطلاع‌رسانی درباره جریان احمدی‌نژاد و فسادهای مربوط به دولت‌های نهم و دهم است. شاید به‌همین‌دلیل باشد که در چندروز گذشته دوبار به زندانی‌بودن معاونان رئیس دولت مدعی پاک‌دستی نهم و دهم اشاره کرده است. منبع: شرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


علی
زنده باداحمدی نژاد
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی