۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴
کد مطلب : ۲۶۱۷۷

هشدار رئیس مجلس به مخالفان مذاکره هسته‌ای

به گزارش نفت ما،علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی یک بار دیگر نسبت به مواضع برخی مخالفان مذاکرات انتقاد و بر ضرورت حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای تأکید کرد. در روزهای حساس و نهایی گفت‌وگوهای هسته‌ای بین ایران و 1+5 و در شرایطی که برخی رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی تا دقیقه 90 هم از یأس‌آفرینی و اغلب تخریب مذاکرات دریغ نمی‌کنند، رئیس مجلس پنجشنبه شب در قم تصریح کرد که برخی انتقادها علیه تیم مذاکره کننده هسته‌ای غلط است. او با صراحت بیشتر بعضی از این انتقادهای غلط را یادآور و تأکید کرد که در این شرایط همه باید به دولت کمک کنند.
به  نقل از «خانه ملت»، لاریجانی در همایش روز ملی صنعت و معدن استان قم، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده هسته‌ای گفت: در مسائل بین‌المللی بویژه پرونده هسته‌ای نسبتاً مشکلاتی وجود دارد و تلاش می‌شود که این موضوعات حل شود اما شاهد هستیم برخی افراد به زعم خودشان براساس وظیفه شرعی در منافع ملی حرف‌هایی می‌زنند که غلط است حال این سؤال پیش می‌‌آید که چرا برخی افراد با اظهارات نسنجیده اذهان را تخریب می‌کنند. رئیس مجلس افزود: برادری در یکی از استان‌ها در رابطه با مذاکرات هسته‌ای اعلام کرده که تمام واحد‌های هسته‌ای کشور پس از توافق ژنو تعطیل شده، همچنین یک برادر دیگر گفته که با توافق، دار و ندار فناوری هسته‌ای را به امریکا داده‌ایم. همچنین یک نفر دیگر در مسأله هسته‌ای مردم را تحریک می‌کند که «آقا» تنها است. حال این سؤال پیش می‌آید که چرا بدون اطلاع از مسائل، سخن خلاف می‌گویید و به هیأت مذاکره کننده تهمت می‌زنید.
لاریجانی افزود: اگر این افراد مشکلی دارند، چرا پشت رهبری پنهان می‌شوند؟ این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که مذاکره‌کنندگان کشورمان متعهد، متدین، غیور و شجاع هستند. آیا اظهارات این گونه افراد با بیانات معظم له برابر است.
رئیس قوه مقننه ادامه داد: قطعاً تمام مسئولان کشور از توافق هسته‌ای که خطوط قرمز کشور را رعایت کرده و منافع ملی را تأمین کند، حمایت می‌کنند از این رو طرح برخی مسائل و اظهارات تخریبی علیه مذاکرات هسته‌ای نه حرف رهبری بوده و نه حرف مسئولان است زیرا مقامات کشور در انتهای دولت قبل در این رابطه بحث کرده و تصمیمی آگاهانه گرفته‌اند که براساس آن با توجه به مجموعه شرایط کشور و وضعیت مناسب صنعت هسته‌ای هم اکنون موقع مذاکرات و توافق رسیده است که این تصمیم براساس مسائل احساسی نبوده، بلکه با استدلال صورت گرفته است.
رئیس قوه مقننه افزود: براساس آمارها وزارت نیرو حدود 30 هزار میلیارد تومان بدهکار است، از مسئولان مربوطه باید پرسید که چرا مملکت را این گونه مدیریت کردید. بر اساس آمارهای اعلامی، حدود 100 هزار میلیارد تومان از معوقات بانک‌ها مربوط به دولت است اما خوشبختانه دولت یازدهم در چارچوبی توانسته از افزایش تلاطمات اقتصادی جلوگیری کند.  
آیت‌الله هاشمی در دیدار جمعی از علما، فضلا و دانشگاهیان:
ملت جهادگران دیپلماتیک را تنها نمی گذارد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بیانات رهبری در حمایت از تیم مذاکره کننده گفت: یک ملت عاقل، هشیار و بالغ، جهادگران میدان نبرد دیپلماتیک را تضعیف نمی‌کند و آنها را تنها نمی‌گذارد.
به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از علما، فضلا و دانشگاهیان، حفظ وحدت و همبستگی را ضروری‌ترین اقدام در شرایط کنونی کشور دانست و افزود: تفرقه داخلی سم مهلکی است که در امت اسلامی روزنه‌ای ایجاد می‌کند که سبب ورود بسیاری از شرارت‌ها می‌شود. وی تصریح کرد: دنیا این واقعیت را درک کرده است که برای حل مسائل خود راهی جز مذاکره و گفت‌وگوی احترام‌آمیز با جمهوری اسلامی ایران ندارد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حاضر مشکلاتی از قبیل بیکاری، تورم، مسائل فرهنگی، افزایش آمار طلاق و فساد در کشور وجود دارد که مردم به دلیل وفاداری به انقلاب و نظام اسلامی، آنها را تحمل می‌کنند، گرچه ممکن است گلایه‌های بحقی هم داشته باشند. هاشمی با ابراز نارضایی از بیکاری جوانان در کشور افزود: بیکاری حق جوان ایرانی که در کشوری با کلکسیونی از منابع طبیعی زندگی و با هزینه خود تحصیل می‌کنند، نیست.
مردم ولی‌نعمت و حاکم اصلی هستند
وی با تأکید بر اینکه مردم ولی‌نعمت و حاکم اصلی انقلاب اسلامی و ایران هستند، تصریح کرد: اگر مردم با تمام توان و همت خود کمک نمی‌کردند، قطعاً در جنگ آسیب جدی می‌دیدیم و امکان تجزیه کشور وجود داشت. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اگر می‌خواهیم مردم بویژه جوانان همواره در صحنه باشند و حامی و وفادار انقلاب و نظام اسلامی باقی بمانند، باید پاسخ سؤالات آنها را بدهیم و شرایط و اوضاع کشور را بدون کتمان حقایق، برای آنان بازگو کنیم؛ زیرا اگر اوضاع و شرایط کشور به مردم بازگو شود، آنان نیز صادقانه‌تر و وفادارانه‌تر حامی کشور و مسئولان در عرصه‌های داخلی و خارجی خواهند بود.
هاشمی با تأکید بر ضرورت جلب رضایت مردم و جلوگیری از تفرقه گفت: باید در برابر نسل جوان بویژه قشر تحصیلکرده و دانشگاهی که سؤالات و شبهات متعددی درباره مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در ذهن دارد و هر روز در برابر هزاران اخبار ضد و نقیض رسانه‌های خارجی قرار می‌گیرد، صادقانه پاسخگو باشیم و به شیوه معقول و منطقی رفتار کنیم تا آنها دچار تناقض و دوگانگی نشوند.
وی با بیان اینکه ایران با تلاش دانشمندان و جوانان خود به پیچیده‌ترین دانش جهان یعنی هسته‌ای دست پیدا کرده است، افزود: هدف ما از دستیابی به این دانش، صرفاً استفاده مسالمت‌آمیز در فعالیت‌های صلح‌آمیز، بهداشتی و کشاورزی است و هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، چرا که رهبر معظم انقلاب فتوا دادند و تولید بمب و سلاح هسته‌ای را حرام اعلام کردند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) و مقایسه چگونگی مبارزات ایشان و امام حسین(ع) در راه اسلام، خاطرنشان کرد: شیعیان مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) را کمتر از امام حسین(ع) نمی‌دانند و هر دوی این امامان، متناسب با شرایط و مقتضیات زمانی خود راه صلح و مبارزه را در پیش گرفتند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی