۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۲۴۷۸۴

کاهش فلرینگ گاز در پارس جنوبی

به گزارش نفت ما ،میزان فلرینگ ١٠ فاز نخست پارس جنوبی در سال ١٣٨٧ پنجاه و شش میلیون مترمکعب در هفته بوده است که با مجموعه اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت نفت این میزان فلرینگ هم اکنون به ٨ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه انرژی پارس، جمعی از مسئولان ارشد وزارت نفت و نمایندگان سازمانهای مردم نهاد با حضور در کمیسیون انرژی مجلس درباره وضع محیط زیست منطقه پارس جنوبی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این خبر گفت: در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از وضع محیط زیست منطقه، آخرین اقدامات تاثیرگذار شرکتهای تابعه وزارت نفت در این زمینه نیز به نمایندگان مجلس ارائه شد که نمایندگان پس از استماع این گزارش باقدردانی از اقدامات مثبت گذشته به تشریح نظریات و پیشنهادهای خود در راستای تسریع در این زمینه پرداختند.

مهدی یوسفی،با تشریح برخی موضوعات مورد اشاره در جلسه مشترک کمیسیون انرژی مجلس و مسئولان ارشد وزارت نفت گفت: کاهش آلاینده ها در منطقه ویژه پارس همواره در راس برنامه های وزارت نفت بوده و سعی ما بر این است که بتوانیم با مشارکت دادن مردم و سازمانهای مردم نهاد در این موضوع بر مشکل فائق آییم.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که میزان فلرینگ در فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی به طور جدی کاهش یافته است گفت: میزان فلرینگ فازهای یک تا ده پارس جنوبی در سال ١٣٨٧ پنجاه و شش میلیون متر مکعب در هفته بوده است که با مجموعه اقدامات صورت گرفته میزان فلرینگ این فازها هم اکنون به ٨ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

یوسفی تصریح کرد: کاهش ٨٦ درصدی میزان فلرینگ طی مدت یادشده در ده فاز نخست پارس جنوبی نشان از توجه مسئولان و مقامات ارشد وزارت نفت دارد و به یقین در دیگر فازهای پارس جنوبی نیز این نوع برنامه های اصلاحی اجرا خواهد شد.

وی با بیان این که مسائل زیست محیطی منطقه به طور مداوم پایش می شود، گفت: در یک سال گذشته تاکنون علاوه بر کاهش فلرینگ گازهای مشعل ما توانسته ایم نخستین محموله صادراتی گوگرد را به طور کاملا مکانیزه بارگیری کنیم که در این امر علاوه بر حذف انبارهای روباز گوگرد و جلوگیری از تردد کامیونها به روش سنتی، کشتیهای صادراتی نیز طی دو روز عملیات بارگیری را انجام می دهند که تاثیری بسزا در صرفه جویی زمان و هزینه خواهد داشت.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به خونگیری از کارکنان شرکتها و ساکنان مناطق عسلویه و نخل تقی نیز گفت: در این جلسه مشترک پرسشهایی درباره آلودگی خون کارکنان و ساکنان عسلویه مطرح شد که نماینده سازمان انتقال خون کشور با اشاره به دوبار خونگیری در سال گذشته شایعه آلودگی خون کارکنان و ساکنان عسلویه را قویا رد کرد.

همچنین در این جلسه نمایندگان سازمانهای مردم نهاد عسلویه باسپاس از اقدامات اصلاحی برای کاهش آلاینده ها بویژه در دولت تدبیر و امید خواستار تداوم این امر برای حل اساسی این موضوع و تضمین سلامت مردم شدند.

برپایه این گزارش در این نشست علاوه بر نمایندگان سازمانهای مردم نهاد، معاون رئیس سازمان محیط ، روسای محیط زیست وزرات نفت، شرکت ملی نفت ایران و مجتمع گازی پارس جنوبی نیز حضور داشتند و برخی مسائل و مشکلات از سوی آنان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی