۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۲۴۵۸۶

کاهش ٢ درصدی قیمت نفت خام

به گزارش نفت ما،قیمت نفت حرارتی و بنزین نیز به ترتیب حدود ٢ درصد و بیش از یک درصد افت را تجربه کردند. با این که پیش‌بینی شده بود با آغاز فصل سفر در آمریکا تقاضا برای بنزین و در نتیجه قیمت آن افزایش می‌یابد، اما نگرانی درباره عرضه بیش از حد به افت قیمت‌ها دامن زد.

پس از افزایش قیمت نفت از ابتدای ماه آوریل، حال این نگرانی وجود دارد که تعداد دکل‌های حفاری نفت در آمریکا به اندازه‌ای که قبلا تصور می‌شد کاهش نیافته باشد. این نگرانی نیز بر روند نزولی قیمت‌ها تاثیر گذاشت. بر اساس آمارهای شرکت بیکر هیوز، هفته گذشته فعالیت تنها یک دکل حفاری متوقف شد و این نشان داد که روند نزولی شش ماه گذشته رو به پایان است. 

بر پایه گزارش رویترز، در معاملات روز جمعه بازار نیویورک، قیمت هر بشکه نفت خام سبک آمریکا با یک دلار کاهش به سطح ٥٩ دلار و ٧٢ سنت رسید. قیمت این نوع نفت تا ٦٠ دلار و ٧٢ سنت بالا رفته بود. قیمت نفت سبک آمریکا طی هفته گذشته در مجموع ٣ سنت رشد کرد که دهمین هفته رشد پیاپی آن بود. همچنین در معاملات بازار لندن، قیمت نفت خام برنت دریای شمال با یک دلار و ٧٦ سنت کاهش به ٦٥ دلار و ٣٧ سنت در هر بشکه رسید. قیمت برنت نیز به بیش از ٦٧ دلار رسیده بود. طی هفته گذشته قیمت برنت در مجموع ٢,١ درصد کاهش یافت. 

در همین حال دبیرخانه اوپک از رشد قیمت سبد نفتی این سازمان خبر داد. بر اساس دبیرخانه اوپک ، بهای سبد نفتی این سازمان در آخرین روز معاملات (پنجشنبه ٢١ می، ٣١ اردیبهشت) با ٩٥ سنت افزایش به ٦١ دلار و ٨٦ سنت در هر بشکه رسید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی