۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۲۴۵۲۹

آغاز عملیات اجرایی خط لوله اتیلن غرب از میاندواب به تبریز

به گزارش نفت ما ،مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز از آغاز عملیات اجرایی خط لوله انتقال اتیلن غرب از میاندواب به تبریز همزمان با سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی خبر داد.   علیرضا صدری روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: این خط لوله با دو هزار و 150 میلیارد ریال اعتبار به طول 154 کیلومتر از میاندواب تا ایستگاه دریافت اتیلن در مجتمع پتروشیمی تبریز در مدت 24 ماه احداث می شود.

وی اظهارکرد: با بهره برداری از این پروژه و ایجاد واحدهای توسعه ای و جدید اتیل بنزن، استایرن منومر ، استایرن و پنتان 2، ظرفیت تولید پتروشیمی تبریز با دو برابر افزایش به 700 هزار تن در سال خواهد رسید.

این طرح با هدف تحرک بخشی به فرآیند تولید در مناطق کمتر توسعه یافته غرب کشور و گسترش جغرافیایی صنعت پتروشیمی اجرا می شود.

عملیات اجرایی خط لوله اتیلن غرب کشور برای انتقال خوراک اتیلن به منظور احداث واحدهای پتروشیمی در استان های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از سال 82 آغاز شده است.

طول مسیر خط لوله اتیلن غرب از عسلویه تا تبریز دو هزار و 450 کیلومتر بوده که با لوله گذاری 24 اینچی آغاز و پس از تامین خوراک پتروشیمی های ماهشهر، اندیمشک، لرستان، کرمانشاه، همدان، کردستان ، مهاباد و میاندوآب به تبریز می رسد.

عملیات اجرایی فاز آخر این طرح از میاندواب به تبریز روز گذشته به دستور رییس جمهوری از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس آغاز شد.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی