۰
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۲۱۱۶۰

کشتی بحرینی به سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی خورد

کشتی تجاری بحرینی به پایه سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی برخورد کرد که احتمال غرق شدن این سکو در آبهای خلیج فارس وجود دارد.
 کشتی بحرینی به سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی خورد
به گزارش نفت ما ،به نقل از مانا، اولین حادثه نفتی سال 94 با برخورد یک فروند کشتی تجاری بحرینی به پایه سکوی فاز 13 پارس جنوبی به وقوع پیوست که علت اصلی این حادثه عدم رعایت ضوابط HSE در شب به‌دلیل نصب نکردن چراغ خطر روی سازه دریایی بوده است.
بر این اساس یک فروند کشتی تجاری بحرین در آبهای خلیج فارس به پایه سکوی فاز 13 پارس جنوبی برخورد کرد که علت اصلی این حادثه دریایی عدم نصب هرگونه علامت و یا چراغ خطر در شب گزارش شده است.
تماس با مسئولان شرکت نفت و گاز پارس و شرکت ملی نفت ایران درباره ارائه توضیحات بیشتر تاکنون نتیجه‌ای نداشته است اما با توجه به خسارت واردشده به پایه سکوی فاز 13 پارس جنوبی، احتمال غرق شدن آن در آبهای خلیج فارس وجود دارد.
این حادثه نفتی در حالی در نخستین روزهای سال 1394 به وقوع پیوسته است که بهمن ماه سال 91 نیز جکت یک‌هزار و 850 تنی فاز 13 پارس جنوبی در آبهای خلیج فارس غرق شده بود.
بر اساس این گزارش پایه سکوی آسیب دیده فاز 13 پارس جنوبی حدود یک‌هزار و 800 تن وزن دارد که اخیراً در آبهای خلیج فارس نصب شده است.
طبق گزارشی که شرکت نفت و گاز پارس در معرفی طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی منتشر کرده است، هم اکنون شرکت پترو پایدار ایرانیان، مپنا و صدرا مهمترین پیمانکاران طرح توسعه این فاز مشترک گازی هستند.
هدف از طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی تولید روزانه 50میلیون مترمکعب گاز طبیعی شیرین شده، 80هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد، سالانه 1.1میلیون تن گاز مایع و یک‌میلیون تن گاز اتان به‌منظور تأمین خوراک صنایع پتروشیمی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


این نیز فتنه سران عرب در راستای جنگ سرد علیه ایران وجلوگیری از بهره برداری ایران از میادین مشترک میباشد که اخذ خسارات وارده وتاخیر در زمان بهره برداری حق ماست مگر کورند؟
فرید
فقط بلدین پول بیت المال رو حرام کنید.این احمقها هنوز نمیدونن که در چنین شرایطی باید حداکثر نکات ایمنی رو رعایت کنن.حالا آقایون تقصیر رو میندازن گردن یکدیگه آخرش هم کشتی بحرینی رو مقصر اعلام می کنن که چرا جلوی کشتی چراغ نداشته که سکو رو ببینه
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی