۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۲۱۱۰۶

قیمت نفت خام برنت کاهش یافت

به گزارش نفت ما،افزایش مجدد ارزش دلار و تداوم نگرانیها درباره عرضه بیش از حد نفت در بازارهای جهانی سبب کاهش قیمت نفت خام برنت در معاملات پایانی روز سه‌شنبه (چهارم فروردین ماه) شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، با افزایش مجدد ارزش دلار نسبت به یورو و همچنین تداوم نگرانیها درباره عرضه بیش از حد نفت در جهان سبب شد تا قیمت نفت خام برنت در معاملات پایانی روز سه‌شنبه کاهش یابد، این در حالی است که آمارهای مثبت اقتصاد داخلی آمریکا سبب افزایش اندک قیمت نفت خام این کشور شد.

پس از افزایش ٠,٢٤ درصدی ارزش دلار در مقابل یورو و به دنبال آن بالا رفتن قیمت کالاهای وابسته به دلار برای منطقه یورو، قیمت نفت خام برنت کاهش یافت.

قیمت نفت خام برنت برای تحویل در ماه مه در معاملات پایانی روز سه‌شنبه با ٨١ سنت کاهش به ٥٥ دلار و ١١ سنت در هر بشکه رسید.

همچنین نفت خام دابلیوتی‌آی آمریکا در معاملات پایانی روز سه‌شنبه با ٦ سنت افزایش با قیمت ٤٧ دلار و ٥١ سنت در هر بشکه معامله شد.

بر اساس این گزارش، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که فروش مسکن در این کشور ماه گذشته با ٧,٨ درصد افزایش به نرخ سالانه و فصلی ٥٣٩ هزار واحد رسید که بالاترین سطح از فوریه سال ٢٠٠٨ میلادی تاکنون به شمار می‌رود. در همین حال، شرکت خدمات اطلاعات مالی مارکت اعلام کرد که شاخص مدیریت خرید تولیدات در آمریکا به بالاترین سطح از ماه اکتبر تاکنون رسید.

جین مک‌گیلان، تحلیلگر بلندپایه موسسه تردیشن انرژی، گفت: پس از این که هفته گذشته قیمتهای بازار به پایینترین سطح در ٦ سال اخیر رسید، هم‌اکنون به نظر می‌رسد که بازار در حال رسیدن به ثبات است و گزارشهای مثبت اقتصادی نیز به این جریان کمک کرده است.

بر اساس پیش‌بینی رویترز، انتظار می‌رود که ذخیره نفت خام آمریکا که هم‌اکنون به بالاترین سطح در ٨٠ سال اخیر رسیده است، برای یازدهمین هفته پیاپی نیز با افزایش بی‌سابقه همراه باشد.

در آستانه انتشار گزارش هفتگی ذخیره نفت خام آمریکا، مطالعه تحلیلگران از صنعت و دولت این کشور پیش‌بینی کرد که ذخیره نفت آمریکا هفته گذشته ٥,١ میلیون بشکه افزایش یابد.

بنا بر آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخیره نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ١٣ مارس (جمعه ٢٢ اسفند ماه) حدود سه برابر افزایش یافت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی