۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۲۱۰۹۴

حمله مجدد وزیر امور خارجه عربستان به ایران

وزیر خارجه عربستان سعودی در جدیدترین اظهاراتش به ایران حمله کرد.
به گزارش نفت ما، پیرترین وزیرخارجه جهان در کنفرانس خبری مشترکی که با وزیرخارجه انگلیس داشت نسبت به توافق با ایران هشدار داد. در این کنفرانس مشترک خبری میان دو وزیر امور خارجه، سعود الفیصل 75 ساله گفت که جلسه اول درباره اوضاع منطقه و در مقدمه آن‌ها بحران‌های یمن، سوریه و پرونده هسته ای ایران صحبت شد. او خاطرنشان کرد که اوضاع خطرناک منطقه نیازمند هماهنگی مواضع است.
وزیر امور خارجه سعودی در اظهاراتی عجیب و البته تکراری گفت که ایران سیاست‌های نادرستی در پیش گرفته و در امور داخلی کشورهای منطقه مداخله می‌کند! او گفت که دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، امنیت منطقه و جهان را در معرض تهدید قرار می‌دهد. او گفت: «نمی‌توان به ایران توافقی هدیه کرد که مستحق آن نیست.»!   او خاطرنشان کرد که امنیت یمن و امنیت شورای همکاری خلیج، مجموعه غیر قابل تجزیه است. او گفت: «باید به شکلی فوری با برگزاری نشست گفت‌وگو در ریاض موافقت شود.» او افزود: «تحرکات حوثی امنیت و ثبات را در یمن، منطقه و جهان تهدید می‌کند.» حمله پیرترین وزیر خارجه جهان به ایران الفیصل تاکید کرد: «اگر اقدامات حوثی به شکل مسالمت آمیز پایان نپذیرد، اقدام‌هایی لازم برای حمایت از منطقه انجام خواهیم داد.»
در خصوص سوریه الفیصل تاکید کرد: «هیچ نقشی برای اسد نمی‌توان در مرحله انتقالی مد نظر قرار داد. ما به راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه از راه تشکیل شورای حاکمیت انتقالی پایبندیم.»
از سویی هاموند وزیر خارجه انگلیس نیز گفت: «اسد نمی‌تواند نقشی در آینده سوریه داشته باشد. ما از حمایت دائم از اپوزیسیون میانه روی سوریه پشتیبانی می‌کنیم.»
او بر ضرورت «تلاش برای رسیدن نیرو و کمک مالی به داعش» تاکید کرد و گفت: «فعالیت نظامی برای شکست این گروه کافی نیست.»
هاموند از نگرانی کشورش از اوضاع یمن سخن گفت و تاکید کرد که لندن از مشروعیت عبد ربه منصور الهادی رئیس جمهوری یمن حمایت می‌کند.
گفتنی است، عربستان نیز همچون اسرائیل بارها نسبت به توافق میان ایران و 5+1 هشدار داده و مخالفت خود را با توافق ایران اعلام کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


علی بنده مرتضوی
خدوند رحمت کند امام بزرگوار که فرمودند امریکا از شوروی بدتر شوروی از انگلیس بدتر حالا حکایت عربستان با ایران بیچاره اگه جمهوری اسلامی جلوی اسرائیل نمی ایستاد خودت هم الان توشکم اسرائیل بودی بی غیرت
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی