۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۲۰۶۸۹

استراتژی تثبیت سقف تولید اوپک در آستانه موفقیت

به گزارش نفت ما،استراتژی عربستان صعودی در کاهش قیمت نفت در حال موفق شدن است.   به نقل از بلومبرگ، سه ماه قبل عربستان سعودی اعلام کرد که نمی‌گذارد قیمت نفت بالا برود و این استراتژی در حال حاضر موفق بوده. حفاری‌های ایالات متحده در حال تعطیلی است و هزاران کارگر بیکار شده‌اند. تعدادی از بزرگ‌ترین بانک‌های دنیا اعلام کردند که عربستان که در حال حاضر رهبری اوپک را به عهده دارد سطح تولید خود را کاهش نمی‌دهد تا بتواند سهم خود را در بازار حفظ کند و قیمت‌ها را پایین نگه دارد و این استراتژی را تا نشست بعدی اوپک که در ماه ژوئن برگزار می‌شود حفظ خواهد کرد.
فرانسیسکو بلانچ رئیس پژوهش کالا در بانک آمریکا در مصاحبه تلفنی گفت که این استرتژی دارد عمل می‌کند و تاثیری که شامل کاهش قیمت و نهایتا کاهش عرضه و افزایش تقاضا است، همانطور که انتظار می‌رفت داشته است.
بر اساس داده‌هایی که بیکر هیوز منتشر کرده است در ۳۷ هفته گذشته تعداد سکو‌های نفتی آمریکا به ۱۰۱۹ سکو کاهش یافته که این مقدار پایین‌ترین مقدار از ژوئیه ۲۰۱۱ است. از ۵ دسامبر تا تا به حال ۵۶۶ سکو حفاری تعطیل شده‌اند و شرکت‌های خارجی جست‌و‌جو کننده نفت شامل Royal Dutch، Shell Plc و Chevron Corpاعلام کردند که از ۱ نوامبر هزینه‌های خود را ۵۰ میلیارد دلار کاهش داده‌اند.
مودی اینوستور سرویس رتبه شرکت Transocean را تا حد بدی پایین اعلام کرد و اظهار نگرانی کرد که با توجه به رکود بازار حفاری بدهی‌های این شرکت به ۹ میلیارد دلار خواهد رسید.
بعد از کاهش ۵۰ درصدی قیمت نفت از جولای سال گذشته قیمت نفت ۱۴ در صد افزایش یافت که به دلیل کاهش حفاری و کاهش عرضه بود. کاهش قیمت‌ها باعث افزایش تقاضا و همچنین باعث افزایش قیمت شاخص برنت نسبت به ژوئن شد.
شاخص نفت آمریکا با افزایش ۶۷ سنتی به قیمت ۴۸. ۸۴ دلار برای تحوبل در آوریل در بازار تجارت الکترونیک نیویورک رسید و شاخص برنت با افزایش ۷۳ سنتی به قیمت ۶۰. ۷۸ دلار رسید.
وزیر نفت عربستان علی النعیمی در یکی از شهر‌های ساحلی دریای سرخ گفت تقاضا در حال افزایش است و بازار آرام است.
ماریوس مارتفیت رئیس تحقیقاتی Standard Chartered Plc در ۲۳ فوریه خاطر نشان شد که تولید نفت آمریکا در ماه آوریل به دلیل کاهش دادن سکو‌های حفاری رشد ماهیانه خود را از دست خواهد داد.
وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که تولید نفت از ۹. ۴۲ میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر به ۹. ۳ میلیون بشکه در روز در ماه فوریه رسید و خروجی پروژه EIA در سه ماه دوم سال برای اولین بار در ۴ سال قطع می‌شود.
هری چیلینگورین رئیس بازار کالاهای استراتژیک در BNP در لندن طی یک ایمیل گفت: استراتژی اوپک ادامه دارد و این استرتژی تحمل یک عذاب کوتاه مدت برای برای یک برد طولانی مدت است.
به گفته EIA درآمد صادرات نفت گروه اوپک به جز ایران به علت کاهش قیمت نفت کاهش خواهد یافت و از ۷۰۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به ۴۴۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ می‌رسد.
دولت عربستان در ۲۵ دسامبر اعلام کرد که با کسری بودجه ۱۵۴ میلیارد ریالی مواجه است که در سال گذشته ۵۴ میلیارد ریال بوده است.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی