۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۲۰۶۴۴

آرامگاه جدید برای سلیمان شاه/تصاویر

به گزارش نفت ما ،دولت ترکیه آرامگاه بسیار مدرنی برای سلیمان شاه پدربزرگ عثمان غازی موسس دولت عثمانی در ۲۰۰ متری مرز ترکیه در خاک سوریه احداث می‌کند.

بقایای جسد سلیمان شاه یکشنبه گذشته با عملیات ارتش ترکیه که با ۱۰۰ دستگاه تانک و نفربر زرهی و ۵۰۰ سرباز وارد خاک این کشور شد از منطقه‌ای در ۳۷ کیلومتری مرزهای ترکیه در سوریه به ترکیه انتقال یافت.

آرامگاه جدید سلیمان شاه در روستای اشمه سوریه توسط اداره انبوه سازی مسکن نخست وزیری ترکیه احداث می‌شود و قرار است در محوطه آرامگاه موزه‌ای نیز احداث شود.

آرامگاه جدید مشابه یک مرکز خرید خواهد بود و به شهروندان ترکیه اجازه بازدید از این مکان داده خواهد شد.
  اکثریت ساکنان منطقه اشمه را که قرار است آرامگاه جدید سلیمان شاه در آن منطقه احداث شود، از کرد‌ها هستند و این منطقه تحت کنترل حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با دفاع از عملیات انتقال مزار سلیمان شاه مزار او را امانت اجداد و تاریخ به مردم ترکیه توصیف کرد و تاکید کرد، با این عملیات مانع شانتاژهای سیاسی علیه ترکیه شدیم. وی گفت: محل مزار سلیمان شاه در سوریه پیش‌تر نیز دو بار به علت احداث سد تغییر کرده و این بار با عملیات شاه فرات برای سومین بار محل مزار تغییر کرده و جسد سلیمان شاه به محلی امن‌تر انتقال یافته است.

«کمال قلیچدار اوغلو» رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه از تجاوز نیروهای این کشور به خاک سوریه و انتقال بقایای جسد سلیمان شاه به خاک ترکیه به شدت انتقاد کرد و آن را لکه ننگی بر پیشانی کشورش دانست.

رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه با اشاره تلویحی به اردوغان نخست وزیر و داود اوغلو رئیس جمهور کشورش گفت: کسانی که به نظامیان ترک این دستور را داده‌اند با نخستین تهدید از کشور خواهند گریخت.
  وزارت خارجه سوریه نیز با ارسال دو نامه جداگانه به رئیس شورای امنیت سازمان ملل و‌ «بان کی مون» دبیرکل این سازمان، خواستار محکومیت تجاوز خطرناک ترکیه به خاک این کشور شد.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: رژیم ترکیه به حمایت‌های همه جانبه خود از باندهای تروریستی داعش و جبهة النصرة و دیگر گروهک‌های تروریستی وابسته به تشکیلات تروریستی القاعده بسنده نکرده و خود در سپیده دم یکشنبه گذشته بطور آشکار با استفاده از صد‌ها نفر از سربازان و جنگ افزارهای نظامی خود، سرزمین سوریه را مورد تجاوز قرار داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی