۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
کد مطلب : ۱۹۹۲۳
درآمدهای‌نفتی به‌کدام‌حساب واریزمی‌شود؟

دولت‌یازدهم ۸۳میلیارددلارنفت‌‌فروخت

دولت یازدهم از شهریور ۹۲ تا پایان دی‌ماه ۹۳ حدود ۸۳ میلیارد دلار نفت خام، گاز، فرآورده نفتی و میعانات گازی فروخت.
دولت‌یازدهم ۸۳میلیارددلارنفت‌‌فروخت
به گزارش نفت ما ،آمارهای رسمی بانک مرکزی نشان می‌دهد، دولت یازدهم در شش‌ماهه دوم سال گذشته که به‌طور رسمی مسند امور را به‌عهده داشت، 34 میلیارد و 428 میلیون دلار درآمد از محل فروش نفت خام، فرآورده‌های نفتی، گاز طبیعی، مایعات و میعانات گازی داشته است.
بنا بر این گزارش، درآمد دولت یازدهم از محل فروش نفت خام، فرآورده‌های نفتی، گاز طبیعی، مایعات و میعانات گازی در شش‌ماهه اول سال 93 نیز به 33 میلیارد و 631 میلیون دلار رسید. به این ترتیب طی یک سال مجموع درآمد دولت از فروش نفت و گاز و فرآورده به 68 میلیارد و 59 میلیون دلار رسیده است.
در حالی قیمت نفت در سال گذشته و شش‌ماهه اول سال جاری بیش از 100 دلار در هر بشکه بوده است که از اواخر شهریور ماه روند نزولی قیمت نفت آغاز شد و متوسط قیمت نفت ما در ماه‌های مهر و آبان امسال حدود 20 درصد کاهش یافت و به 75 تا 95 دلار رسید.
کاهش قیمت نفت در این دو ماه منجر شد که درآمد ماهانه نفت ایران از 5.5 میلیارد دلار در نیمه اول سال به 4.5 میلیارد دلار برسد که پیش‌بینی می‌شود، دولت در ماه‌های مهر و آبان امسال 9 میلیارد دلار درآمد نفت و گاز کسب کرده باشد.
روند نزولی قیمت نفت در ماه‌های آذر و دی هم ادامه داشت و قیمت نفت ایران به حدود 50 دلار در هر بشکه رسید که نشان از افت بیش از 30درصدی متوسط قیمت نفت در این دو ماه دارد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود، درآمد نفت و گاز کشور در این دو ماه هم به حدود 6 میلیارد دلار کاهش یافته باشد که با این حساب دولت در 4ماهه مهر تا دی حدود 15 میلیارد دلار درآمد نفت و گاز داشته است.
به گزارش ایستانیوز به نقل از تسنیم، با محاسبه درآمد 68 میلیارد دلاری نفت و گاز در نیمه دوم پارسال و نیمه اول امسال و احتساب 15 میلیارد دلار درآمد نفت و گاز در 4ماهه اخیر، برآورد می‌شود دولت یازدهم تاکنون بیش از 83 میلیارد دلار نفت و گاز فروخته باشد.
لازم به ذکر است که قائم‌مقام بانک مرکزی اخیراً اعلام کرد، تمامی درآمد نفتی کشور در دولت یازدهم طبق روال به حساب بانک مرکزی واریز شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی