۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۱۹۸۷۵

نفت اوپک به ۴۳.۶۹ دلار رسید

به گزارش نفت ما ،براساس محاسبات دبیرخانه اوپک که عصر دیروز (دوشنبه) اعلام شد، قیمت سبد نفت این سازمان، متشکل از نفت 12 کشور، جمعه گذشته به 43.69 دلار در هر بشکه رسید که در مقایسه با روز پیش از آن 1.5 درصد افزایش داشت.
 بنابه اعلام پایگاه اطلاع رسانی اوپک، قیمت هر بشکه نفت این سازمان پنجشنبه گذشته 43.05 دلار بود.

جمعه گذشته، پس از اعلام خبر درگذشت ملک عبدالله پادشاه عربستان، قیمت نفت برنت دریای شمال 2.6 درصد و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت 3.1 درصد افزایش پیدا کرد، اما پس از آنکه پادشاه جدید عربستان سعودی ملک سلمان، اعلام کرد که سیاست های ملک عبدالله را ادامه خواهد داد، قیمت نفت بار دیگر کاهش پیدا کرد.

در پایان معاملات جمعه گذشته، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مارس (اسفند) در بازار تجاری نیویورک با 72 سنت کاهش، به 45.59 دلار در هر بشکه رسید که کمترین قیمت این نفت از 11 مارس 2009 محسوب می شود. قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مارس نیز در پایان معاملات جمعه گذشته در بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن 27 سنت کاهش یافت و به 48.79 دلار در هر بشکه رسید.

الجزایر، آنگولا، اکوادور، لیبی، ایران، عراق، کویت، نیجریه، قطر، عربستان سعودی، امارات و ونزوئلا از اعضای تشکیل دهنده اوپک هستند.

معادل 40 درصد عرضه جهانی نفت توسط اوپک تولید می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی