۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۱۹۸۷۲

اظهارات دبیرکل اوپک فایده نداشت

به گزارش نفت ما،قیمتهای جهانی نفت با وجود اظهارات دبیرکل اوپک در مورد رسیدن قیمتها به کف و احتمال افزایش آنها، باز هم کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت نفت در پایان معاملات روز دوشنبه (ششم بهمن ماه) در روزی که افت و خیز زیادی داشت باز هم کاهش یافت تا قیمت نفت آمریکا به کمترین سطح در ٦ سال گذشته برسد و اظهارات دبیرکل اوپک در مورد رسیدن قیمتها به کف نیز نتواند جلو افت قیمت را بگیرد.

معاملات دیروز بازارهای نفتی شاهد افت و خیز زیادی بود زیرا قیمت نفت همگام با قیمت دلار آمریکا و تحت تاثیر انتخابات تعیین کننده یونان که به نفع جناح چپ این کشور به پایان رسید، بالا و پایین رفت.

بلافاصله پس از اظهارات عبدالله البدری، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، در این باره که قیمتهای نفت به کف خود رسیده اند و از این پس قیمت نفت بالا می رود، معاملات نفتی دیروز شاهد افزایش قیمت نفت بود. این نخستین بار بود که البدری در هفت ماه گذشته که قیمت نفت روند کاهشی داشت، در این باره اظهار نظر کرد.

اما در ادامه معاملات ثابت شد که افزایش قیمتها زودگذر بود زیرا قیمت نفت برنت در پایان معاملات روز گذشته (دوشنبه، ششم بهمن ماه) ١,٣ درصد کاهش یافت و در سطح ٤٨ دلار و ١٦ سنت برای هر بشکه تثبیت شد و قیمت نفت دبلیو تی آی آمریکا نیز یک درصد افت کرد تا به ٤٥ دلار و ١٥ سنت برای هر بشکه برسد.

همراه با آغاز به کار دوباره پالایشگاه میدوست در آمریکا، اختلاف قیمت شاخصهای نفتی برنت و دبلیو تی آی با کمی کاهش به سه دلار و یک سنت رسید.

در همین حال، کولاک در شمال شرقی آمریکا موجب کاهش معاملات نفت دبلیو تی آی شد. معامله گران معتقدند این کولاک می تواند شاخصهای اساسی قیمت نفت را تغییر دهد.

مت اسمیت، تحلیلگر موسسه اشنایدر الکتریک، گفت: کولاک موجب توقف پروازها، رفت و آمد کمتر خودروها، و افزایش مصرف سوخت برای مصارف گرمایشی می شود که در نهایت شاخصهای مختلفی را برای نفت خام به وجود می آورد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی