۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۱۹۸۷۱

خطر حبس گاز پارس جنوبی منتفی شد

به گزارش نفت ما،با بهره برداری از تاسیسات جدید تقویت فشار گاز خیرگو و افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت انتقال گاز ایران، خطر حبس گاز تولید شده در پارس جنوبی منتفی شد.
  همزمان با افزایش ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی و راه اندازی بخش‌هایی از طرح توسعه فاز ۱۲، ۱۵ تا ۱۸ این میدان مشترک گازی با قطر، ظرفیت انتقال گاز ایران به منظور جلوگیری از حبس گاز در جنوب کشور افزایش یافت.

بر اساس برنامه تعریف شده در صنعت گاز در سال جاری بهره برداری از ۶ تاسیسات تقویت فشار گاز خیرگو، پتاوه، پل کله، دهق، همدان و دشت در دستور کار قرار گرفته است که تعدادی از این ایستگاه‌ها تاکنون راه اندازی شده اند.

در این بین با آغاز بهره برداری از تاسیسات جدید تقویت فشار گاز در نزدیکی پالایشگاه‌های پارس جنوبی و پارسیان، امکان حبس گاز تولید شده در فازهای پارس جنوبی در جنوب کشور به حداقل کاهش یافته است.

علی اکبر مرآتی با اشاره به آغاز بهره برداری تاسیسات تقویت فشار گاز خیرگو در استان بوشهر، گفت: با بهره برداری از این پروژه، ظرفیت انتقال گاز خطوط چهارم و هشتم سراسری به میزان قابل توجه ای افزایش می یابد.

مجری طرح تاسیسات تقویت فشار گاز کشور با اعلام اینکه ایستگاه تقویت فشار گاز خیرگو بر روی خط لوله چهارم سراسری در ۴۳۱ کیلومتری جنوب شرقی شیراز طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شده است، تصریح کرد: اولین تاسیسات تقویت فشار بر روی دو خط لوله چهارم و هشتم به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه، بهره برداری از تاسیسات گازی خیرگو منجر به افزایش پایداری انتقال گاز در کشور می شود، اظهار داشت: این تاسیسات نقش مهمی در انتقال گاز پالایشگاه‌های پارس جنوبی و پارسیان از طریق دو خط چهارم و هشتم سراسری ایفا می‌کند.

مرآتی با یادآوری اینکه تاسیسات خیرگو با آرایش ۱+۳ توربوکمپرسور در ابتدای خطوط لوله سراسری چهارم و هشتم و قابلیت کارکرد بر روی هر دو خط با استفاده از هدرینگ ۵۶ اینچ خطوط چهارم و هشتم احداث شده است، خاطرنشان کرد: توسعه تاسیسات تقویت فشار گاز با هدف تامین گاز در مناطق مرکزی، شمالی، شمال غربی و شمال شرقی کشور در فصول سرد سال انجام می شود.

در همین حال حمید خدری مدیر منطقه ١٠ شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه با بهره برداری از تاسیسات تقویت فشار گاز خیرگو ظرفیت انتقال گاز کشور حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است، اعلام کرد: ماموریت این تاسیسات جدید، انتقال گاز پالایشگاه های پارسیان و پارس جنوبی از طریق خطوط چهارم و هشتم سراسری به شمال کشور است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای