۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۱۹۷۸۰

سلمان می‌تواند راه ملک عبدالله را ادامه دهد؟

به گزارش نفت ما،دو روز پس از درگذشت ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی و افزایش موقتی قیمت نفت در بازارهای جهانی ، مدیر یکی از شرکت‌های بزرگ نفتی در آمریکا با اعلام این‌که تولیدکنندگان نفتی نمی‌توانند با نفت ۴۵ دلاری به کار خود ادامه دهند، پیش‌بینی کرد که بهای نفت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ به ۷۰ تا ۸۰ دلار در هر بشکه بازگردد.   به نقل از سی ان بی سی، بون پیکنز، میلیاردر نفتی و موسس شرکت بریتیش پترولیوم، گفته است: «تولیدکنندگان نفت در غرب تگزاس و شمال داکوتا نمی‌توانند با نفت ۴۵ دلاری حفاری کنند. ما سال سختی را در پیشرو داریم اما در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ شرایط تغییر خواهد کرد.» 
پس از مرگ پادشاه عربستان سعودی، نفت برنت به میزان ۲.۶ درصد افزایش قیمت داشته است. همچنین نفت تگزاس نیز به همان میزان و حدود ۳.۱ درصد بالا رفته است. نفت خام ایالات متحده برای هر بشکه ۷۱ سنت افزایش قیمت داشت که به این ترتیب بهای هر بشکه روز جمعه به ۴۷.۲ دلار رسید. نفت برنت نیز برای هر بشکه ۹۲ سنت افزایش قیمت داشت که بهای هر بشکه آن به۴۹.۴۲ دلار رسید. 
با اینکه پادشاه جدید عربستان، سلمان بن عبدالعزیز، برادر ناتنی عبدالله در سخنرانی خود اعلام کرده که سیاست‌های ملک عبدالله را در مورد اوپک و بازار نفت پیش خواهد گرفت و با اینکه وزیر نفت، علی نعیمی، در پست خود باقی خواهد ماند، اما بازار همچنان منتظر است که سیاست‌های سلمان را بسنجد. پادشاه جدید عربستان که ۷۹ سال سن دارد و وضعیت سلامت او گرچه بهتر از ملک عبدالله فقید است، نامطلوب گزارش می‌شود. نیویورک تایمز می‌نویسد، از مشکلات جسمی که بگذریم، ملک سلمان اگرچه تلویحا اعلام کرده که مرگ عبدالله قرار نیست میزان تولید نفت اوپک را تغییر دهد اما واقعیت این است که وی در آغاز حکومت خود با چالش‌های جدی روبه‌رو است و رکود طولانی‌مدت بازار نفت و فشار بودجه در داخل کشور، زمامداری وی را محکی جدی خواهد زد. 
عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت دنیا پیش از آنکه نگران ارزان شدن قیمت نفت باشد بیم از دست دادن سلطه خود بر بازار نفت دارد. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی