۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۱۹۷۵۱

توقف پروژه های پتروشیمی در خاورمیانه

به گزارش نفت ما،شرکت های پتروشیمی در خاورمیانه به علت کاهش بهای نفت برخی از طرح های توسعه ای خود را متوقف کردند. به دنبال ادامه سقوط بهای نفت خام، بحث درباره امکان سوددهی پروژه های پتروشیمی در دست اجرا در منطقه خاور میانه بالا گرفته، و بنا به گزارش آی سی آی اس ( ICIS ) سرمایه گذاری از سوی بازیگران عمده منطقه ای کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.
به گفته یک منبع مطلع از بازار پلیمر در خاور میانه، در برهه ای از زمان که قیمت نفت خام پایین است؛شرکت های بزرگ حوزه انرژی در سرمایه گذاری های خود محتاطانه تر عمل می کنند.

معمولا در چنین مواقعی دولت ها با ارائه مشوق هائی در مسیر جلب سرمایه گذاری ها تلاش می کنند. اما در حال حاضر انتظار می رود که تا رسیدن بازار انرژی به یک ثبات نسبی، گسترش ظرفیت تولید منطقه بسیار محدود باشد.

نخستین بازخورد شرایط نابسمان بازار انرژی در منطقه را می توان توقف پروژه پتروشیمی ۶.۵ میلیارد دلاری الکرعانه در قطر، که حاصل سرمایه گذاری مشترک قطر پترولیوم و شرکت نفت شل بود؛ دانست.

این پروژه در منطقه راس لفان، شامل یک واحد تولید مونواتیلن گلایکول با ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون تن در سال، یک واحد تولید اگزو الکل ها با ظرفیت تولید ۲۷۷ هزار تن در سال و یک مجتمع تولید آلفا الفین خطی با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال بود.

منابع صنعتی می گویند؛ اگر چه این توقف شامل تمام پروژه های در حال انجام در منطقه خاور میانه نمی شود؛ ولی می توان به تاخیر در انجام آن ها به عنوان حداقل تاثیر شرایط نامساعد بازار بر طرح های جاری اشاره کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای