۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۱۹۶۸۰
با توجه به درخواست تجدیدنظر در حکم صادره

آیا محمدرضا رحیمی به زندان می رود؟

آیا محمدرضا رحیمی به زندان می رود؟
به گزارش نفت ما ،با اعلام حکم محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور سابق، اکنون این پرسش در افکار عمومی ایجاد شده که رحیمی چه زمانی به زندان می رود؟  بر اساس این حکم، محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور سابق به پنج سال و ۹۱ روز حبس و ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان جریمه و رد مال محکوم شده که البته پیش از تجدیدنظر توسط دیوان عالی کشور، بیش از این میزان بود. اما وکیل رحیمی اعلام کرده که به حکم دیوانعالی کشور اعتراض خواهد کرد و همین موضوع این پرسش را ایجاد کرده که آیا امکان اعتراض به این حکم و تجدید نظر مجدد به آن وجود دارد و آیا رحیمی سرانجام به زندان می رود؟ 
بر اساس قانون، این حکم به بخش اجرای احکام قوه قضاییه ارجاع شده تا به متهم ابلاغ گردد و تنها مقامی که می تواند تقاضای تجدیدنظر نهایی متهم را بپذیرد و حکم را کاهش داده یا آن را نقض کند شخص رییس قوه قضاییه است. اما امکان تجدیدنظر رییس دستگاه قضایی روی این حکم و تخفیف آن بسیار اندک است و معمولا شخص رییس دستگاه قضا برای حکمی که اتهام مفسد مالی در آن اثبات شده ورود نمی کند و به همین دلیل به زودی شاهد اجرای حکم زندان محمدرضا رحیمی خواهیم بود. 
شایان ذکر است پس از مطرح شدن نام محمدرضا رحیمی در ارتباط با پرونده اختلاس از بیمه ایران، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری ۱۲ اسفند ۹۲ در پاسخ به سئوالی درباره صدور قرار مجرمیت یکی از مسئولان دولت سابق در پرونده‌های بیمه و ارز و وجود ۲۵ یا ۲۹ عنوان اتهامی برای او گفت که اصل موضوع صحیح است و قرار مجرمیت برای این فرد صادر شده است. محسنی اژه ای در نشست خبری دوشنبه ۱۰ شهریور ماه ۹۳ از صدور رای شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران درباره محمدرضا رحیمی خبر داد و با تاکید بر اینکه قبل از قطعیت نمی‌توان جزییات حکم را بیان کرد گفت که حکم صادره شامل مجازات‌های حبس و جزای نقدی است. شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ وکیل‌ مدافع با مراجعه به شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران و ارائه لایحه‌ای ۲۰ صفحه‌ای به رای صادره از سوی این شعبه اعتراض کرد تا پرونده مذکور برای رسیدگی به اعتراض به دیوان عالی کشور ارسال شود. /نکونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی