۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۱۷۸۷۳

فرمانده حزب الله عراق ترور شد

به گزارش نفت ما،"واثق البطاط" رهبر گروه نظامی "حزب الله عراق" و "جیش المختار" در حادثه تروریستی، کشته شد.

گردان‌های "جیش المختار" در بیانیه ای از کشته شدن "واثق البطاط" فرمانده این گروه مسلح در درگیری با عناصر تروریستی در شمال استان دیاله عراق خبر داد.

  گردان‌های "جیش المختار" اعلام کرد که "واثق البطاط" فرمانده آن در درگیری با عناصر تکفیری در منطقه العظیم در شمال استان دیاله عراق به شهادت رسید.

یک منبع مسئول عراق اعلام کرد که البطاط در عملیات ترور در منطقه العظیم که محل درگیری های داعش است کشته شد.

"جیش المختار" در بیانیه ای اعلام کرد که فرمانده آن "امروز(یکشنبه) در منطقه العظیم در شمال دیاله هنگام درگیری با عناصر تروریستی کشته شده است".

این در حالی است که هنوز هیچ مقام رسمی عراقی صحت این خبر را تائید نکرده اند.

بطاط درسال 1973 در استان میسان در مناطق الاهوار دنیا آمد. این مناطق که به وسیله صدام حسین خشک شد در دوران جنگ عراق علیه ایران بارها گلوله باران گردید. مراحل تحصیلات ابتدایی خود را در شهر العماره جایی که خانواده شان به آنجا منتقل شده بودند، سپری کرد. سپس به بغداد انتقال یافت جایی که یکی از برادرانش درصنایع نظامی کار می کرد. دوران ابتدایی و متوسطه را به پایان رساند.

"جیش المختار" حدود دو سال گذشته توسط واثق البطاط برای مبارزه با فساد و گروه های تروریتسی و القاعده در عراق اعلام موجودیت کرد.

واثق البطاط که از اعضای حزب الله عراق نیز محسوب می شود پس از اعلام موجودیت جیش المختار در نشست خبری گفته بود: ارتش مختار حکومت مرکزی را در مبارزه با فساد و رویارویی با گروهک های تروریستی و القاعده و آنچه ارتش آزاد عراق نامیده می شود همراهی خواهد کرد.

"جیش المختار" مسئولیت حمله سال گذشته به اردوگاه گروهک تروریستی منافقین در لیبرتی را به‌عهده گرفت.

واثق بطاط،  فرمانده این گروه در مصاحبه با رویترز اعلام کرده است که نیروهای تحت امر او، با راکت‌های کاتیوشا و خمپاره به اردوگاه لیبرتی حمله کرده‌اند، همچنین سال گذشته میلادی وی مسولیت پرتاب شش خمپاره به مناطق مرزی عربستان را به عهده گرفت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی