۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۱۷۸۵۶

راه اندازی سکوی C فاز ۱۲ پارس جنوبی در دیماه

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی، از راه‌اندازی سکوی C فاز ۱۲ در دیماه خبر داد و گفت: فاز ۱۲ پارس جنوبی در سه مرحله طراحی شده که با بهره‌برداری کامل از این فاز روزانه سه میلیارد فوت مکعب گاز ترش (معادل ٦٥ میلیون مترمکعب گاز شیرین) به شبکه سراسری تزریق می شود.
راه اندازی سکوی C فاز ۱۲ پارس جنوبی در دیماه
به گزارش نفت ما ،علی اکبر شعبانپور در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، از راه‌اندازی سکوی C فاز 12 در دیماه خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سکو بالای 60 میلیون مترمکعب گاز تولید خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی تصریح کرد: با بهره برداری کامل از فاز ١٢ روزانه سه میلیارد فوت مکعب گاز ترش (معادل ٦٥ میلیون مترمکعب گاز شیرین) به شبکه سراسری تزریق می شود. فاز ١٢ پارس جنوبی از نظر حجم کار، میزان سرمایه گذاری و تولید بزرگترین فاز منطقه گازی و نفتی پارس جنوبی است.

 شعبانپور همچنین در خصوص ١٠ گروه خانواده کالا و تجهیزات اولویت دار صنعت نفت اظهار داشت: شرکت نفت و گاز پارس به عنوان شرکت معین ساخت لوله‌های حفاری و CRA را برعهده دارد در این کارگروه گزارش به نحو کامل ارائه و مورد قبول معاونت پژوهشی قرار گرفت براساس این گزارشات قرار است که با تایید وزارت نفت میزان نیازهای شرکتها را برای یک تا پنج سال تامین شود.

میدان گازی پارس جنوبی، یکی از بزرگترین منابع گازی جهان است که روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در عمق حدود ٣٠٠٠ متری زیر کف خلیج فارس و در ١٠٥ کیلومتری سواحل ایران قرار دارد و یکی از اصلی ترین منابع انرژی کشور به شمار می رود.
 
مصرف روزانه ١٥ هزار متر مکعب آب، ١٠٠ مگاوات برق، پردازش ٣٢ هزار سیگنال فرآیندی، وجود سازه های فلزی، تجهیزات، سه میلیون اینچ قطر لوله، هزار و ٢٠٠ کیلومتر کابل کشی و ٤٠٠ هزار تن بتن ریزی از جمله ویژگیهای فاز ١٢ است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی