۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۱۷۲۹۱

بهره برداری از پالایشگاه ۱۷ و ۱۸پارس جنوبی

به گزارش نفت ما ،مجری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی با بیان اینکه واحد اول پالایشگاه فازهای 17 و 18 تا پایان آذرماه به بهره برداری می رسد، گفت: با راه اندازی دو واحد پالایشی فازهای 17 و 18 روزانه 20 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه می شود. حسن بویری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح وضعیت توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی، اظهار داشت: میزان گاز درجای این فازها 45 تریلیون فوت مکعب و میزان میعانات گازی 1.8 میلیارد بشکه تخمین زده می شود.

وی افزود: این بلوک گازی تا 25 سال آینده روزانه 56 میلیون مترمکعب گاز پایدار تولید خواهد کرد.

مجری توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی ادامه داد: احداث چهار سکوی اصلی و اقماری در دریا و حفر 44 حلقه چاه برای توسعه این فازها در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: پالایشگاه خشکی این فاز نیز روزانه 56 میلیون مترمکعب گاز ترش دریافت و 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق خواهد کرد.

وی افزود: تولید روزانه 80 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد، 2750 تن اتان و 2900 تن گاز ال.پی.جی از دیگر اهداف توسعه این فازها است.

بویری خاطرنشان کرد: در مجموع 6 میلیارد و 200 میلیون دلار برای توسعه این فاز هزینه خواهد شد که پس از راه اندازی کامل در طی یک ونیم تا دو سال کل سرمایه گذاری ثبت شده بازخواهد گشت.

وی گفت: هم اکنون 13 هزار نفر در بخش خشکی و دریایی این فاز مشغول به کار هستند و کل پروژه نیز در مجموع 96 درصد پیشرفت دارد.

وی اظهار داشت: تا پایان آذر ماه واحد اول پالایشگاه و تا پایان دی ماه واحد دوم به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: دو ردیف دیگر پالایشگاهی نیز در نیمه نخست سال آینده در مدار فعالیت قرار خواهند گرفت.

مجری توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی گفت: با توجه به مرزی بودن و حاشیه ای بودن این فاز در بازنگری طرح توسعه قرار شد تعداد چاه ها از 22 به 44 حلقه و تعداد سکوها نیز از دو به چهار سکو افزایش پیدا کند.

وی گفت: 22 حلقه چاه اضافی و دو سکوی اقماری نیز تا پایان سال 94 به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: واحد اول پالایشگاه فازهای 17 و 18 با گاز دریافتی از فازهای 6، 7 و 8 آغاز به کار می کند و سپس گاز سکوی دریایی فاز 18 را دریافت خواهد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی