۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۱۷۲۶۸

اردوغان: زنان و مردان برابر نیستند

به گزارش نفت ما ،رئیس‌جمهوری ترکیه با اعلام اینکه زنان با مردان مساوی و برابر نیستند، باعث خشم عمومی در کشورش شد. وی فمنیست‌ها را به عدم درک صحیح از جایگاه ویژه‌ای که اسلام برای مادران در نظر گرفته، متهم کرد.  به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در جریان نشستی در استانبول درباره زنان و عدالت گفت: مردان و زنان متفاوت خلق شده‌اند و همین امر باعث می‌شود تا زنان نتوانند همان کارهایی را که مردان انجام می‌دهند، انجام دهند و مادران چنان جایگاهی دارند که فقط برای آنها ایجاد شده است.
رئیس‌جمهوری ترکیه ادامه داد: شما نمی‌توانید زنان و مردان را در یک جایگاه برابر قرار دهید چراکه برخلاف طبیعت است. آنها متفاوت خلق شده‌اند. طبیعتشان متفاوت است. سرشت آنها متفاوت است. مادر بودن جایگاه ویژه‌ای دارد. شما نمی‌توانید آن را با فمنیسم توضیح دهید. آنها این جایگاه را نمی‌فهمند. آنها چنین نگرانی‌هایی ندارند.

در همین حال "حولیه گل بهار"، وکیل و فعال حقوق زنان گفت: اظهارنظرهای اردوغان ناقض قانون اساسی، قوانین ترکیه و کنوانسیون‌های بین‌المللی درباره برابری جنسیتی است و کمکی به ریشه‌کنی خشونت علیه زنان در کشور نمی‌کند.

وی ادامه داد: چنین اظهارنظرهایی توسط مقام‌های دولتی ترکیه تنها باعث افزایش خشونت علیه زنان می‌شود. چنین صحبت‌هایی با هدف تضعیف موقعیت زنان در جامعه مطرح می‌شود.

اردوغان در سخنانش تاکید کرد که زنان به جای تساوی حقوق به احترام مساوی نیاز دارند.

وی همچنین خطاب به کنفرانس زنان در استانبول گفت که عدالت همه مسائل جهان از جمله نژادپرستی، یهودی ستیزی و مشکلات زنان را حل می‌کند.

رئیس جمهوری ترکیه بارها با سخنانش جنجال آفریده است. او اخیرا ادعا کرد که مسلمانان، آمریکا را ۳۰۰ سال پیش از کریستف کلمب کشف کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی