۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
کد مطلب : ۱۶۱۳۱
تولید نفت امارات و کویت افزایش می یابد

زنگ خطر کویت و امارات در میادین مشترک

توسعه فعالیتهای کویت و امارات برای افزایش برداشت نفت و گاز از میادین دریایی، زنگ خطر را برای میادین مشترک ایران به صدا درآورده است.
زنگ خطر کویت و امارات در میادین مشترک
به گزارش نفت ما ، تلاش کویت و امارات برای افزایش برداشت از میادین دریایی وارد فاز تازه ای شده بطوریکه شرکت دولتی KOC کویت، از سال آینده میلادی حفاری ۲۰ حلقه چاه جدید در حوزه آبی این کشور را آغاز می کند تا در پروژه ای ۱۸ ماهه با هزینه ای معادل ۱.۵ میلیارد دلار، گام بلندی به سوی افزایش تولید نفت خود به سوی تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز در سال ۲۰۲۰ میلادی بردارد. تولید نفت این کشور در حال حاضر ۳.۳ میلیون بشکه در روز است و پس از کشف میدان نفتی عظیم بورگان در سال ۱۹۳۸ که ۱.۷ میلیون بشکه در روز نفت از آن تولید می شود حدود ۶۵ سال بود که حفاری تازه ای انجام نداده بود. میدان نفتی و گازی آرش که بین ایران و کویت مشترک است و کویتی ها آن را الدوره می نامند، سالهاست به عامل اختلاف دو کشور تبدیل شده و در حالیکه کویت و عربستان از میدان مشترک خود در حال برداشت هستند، اختلافات ایران و کویت به پایان نرسیده است. حفاریهای جدید کویت در منطقه می تواند اختلافات تازه ای بین دو کشور ایجاد کند.
از سوی دیگر کنسرسیوم ابوظبی نیز در حوزه فلات قاره امارات، سه قرارداد ساخت تاسیسات نفتی به ارزش ۳ میلیارد دلار با سه شرکت فرانسوی و ژاپنی منعقد کرده تا فاز نهایی میدان نصر را راه اندازی کند. توسعه این میدان می تواند تولید نفت امارات را از ۶۰۰ هزار بشکه در روز کنونی به یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد. ایران با امارات ۴ میدان مشترک به نامهای سلمان (مشترک با ابوالبوخوش)، فرزام (مشترک با فلاح)، نصرت (مشترک با فاتح) و مبارک دارد. منبع:نکونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی