۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۱۶۱۱۷
یادداشت فرزند حاج صادق آهنگران درباره پدر مرتضی پاشایی

حاج ناصر پاشایی را مقابل درب تشریفات وزارت نفت می دیدم...

حجت الاسلام محمدعلی آهنگران – فرزند حاج صادق آهنگران – که از روحانیون جوان و فعالان سیاسی محسوب می شود در یادداشتی در صفحه فیسبوک خود به موضوع درگذشت مرتضی پاشایی خواننده جوان کشورمان از منظر پدر او که از مسئولان حراست وزارت نفت است پرداخت.
 حاج ناصر پاشایی را مقابل درب تشریفات وزارت نفت می دیدم...
به گزارش نفت ما، ناصر پاشایی که از کارکنان قدیمی وزارت نفت محسوب می شود و به مناسبت درگذشت فرزند او، بیژن زنگنه وزیر نفت نیز پیام تسلیتی خطاب به او صادر کرده، از چهره های آشنای ساختمان مرکزی وزارت نفت محسوب می شود. حجت الاسلام محمد علی آهنگران فرزند مداح معروف انقلاب، حاج صادق آهنگران که به دلیل حمایت از سید محمد خاتمی پس از حوادث سال ۸۸ شهرت بیشتری پیدا کرد، در صفحه شخصی خود درباره پدر مرحوم مرتضی پاشایی متنی نوشته که خواندن آن خالی از لطف نیست:  تقریبا هر روز حاج ناصر را می دیدم. صبح و عصر مقابل درب تشریفات وزارت نفت به عنوان یکی از مسئولین حراست ، ظهرها هم یا در نمازخانه یا در رستوران وزارتخانه ، بعضی وقتها هم در آسانسور وقتی به هم می رسیدیم با لبخند در سلام کردن پیش قدم می شد و از پدرم و نوحه هایش تعریف می کرد. پیرمرد خوش رو و مهربانی است حاج ناصر . هر روز هم موقع نماز ظهر و عصر در نمازخانه اذان می گوید یک بارهم درایام فاطمیه با صدای بسیار حزین و گرم روضه جانسوز و دلنشینی برایمان خواند . حاج ناصر را همیشه دوست داشتم خصوصا بخاطر حسینی بودن و مهربان بودنش . 
موقعی که برای انجام کاری به وزارت نفت مراجعه کردم تازه متوجه شدم حاج ناصر پاشایی دوست داشتنی پدر مرحوم مرتضی پاشایی بوده است . من مرتضی پاشایی را نمی شناختم اما حاج ناصر را خوب می شناسم و بخاطر رنجهایی که در بیماری مرتضی کشیده و مصیبتی که به او بخاطر درگذشت فرزندش وارد شده خیلی غصه خوردم . امیدوارم فرصتی پیدا کنم تا به او تسلیت بگویم. در خبرها خواندم که حاج ناصر خوش صدای خودمان در مراسم تشییع جنازه مرتضی و بنا به وصیت او روضه علی اکبر امام حسین را خوانده است ، روضه به میدان رفتن علی اکبر، روضه شهادت فرزند در مقابل پدر آنجا که سید الشهدا به علی اکبر می فرمایند یا علی ! علی الدنیا بعدک العفا ، ای علی بعد از تو نفرین بر این دنیا . 
مرحبا بر تو حاج ناصر مرحبا بر تو که در مصیبت فرزندت برای سید الشهدا روضه خواندی و اشک ریختی. آفرین بر تو که در مراسم تشییع جنازه پاره جگرت به یاد مصیبت جگر گوشه فاطمه زهرا افتادی ، گریستی و گریاندی، خوش به سعادتت مرتضی که بدرقه پیکرت با نام و یاد حسین و فرزندان شهیدش همراه شد. 
ابو هارون مکفوف روایت کرده که چون خدمت امام صادق(ع) مشرف شدم، ایشان فرمود: « برای من مرثیه بخوان.» من شروع به خواندن مرثیه کردم. فرمود: « نه این طور؛ بلکه چنان بخوان که نزد خودتان متعارف است و کنار قبر امام حسین(ع) می خوانید.» من خواندم؛ حضرت گریست. من ساکت شدم؛ فرمود: « بخوان» من خواندم تا آن اشعار را تمام کردم. حضرت فرمود: « باز هم برای من مرثیه بخوان.» من این اشعار را خواندم: 
یا مریم قومی و اند بی مولاک 
و علی الحسین فاسعدی بباک 
پس حضرت بسیار گریست و زن ها هم گریستند و شیون نمودند. چون از گریه آرام گرفتند، حضرت فرمود: « ای ابو هارون! هر که برای حسین(ع) مرثیه بخواند و ده نفر را بگریاند، بهشت بر او واجب می گردد.» پس یک یک از ده کم کرد تا آن که فرمود: « هر کس مرثیه بخواند و یک نفر را بگریاند، بهشت بر او لازم شود.» سپس فرمود: « هر که یاد کند امام حسین(ع) را و خود گریه کند، بهشت بر او واجب می گردد.» 
یقین دارم شکوهی که در مراسم تشییع پیکر مرتضی وجود داشت بخاطر عنایت حضرت سید الشهدا و شهیدان دشت کربلا بود . همان کسانی که هر کس و هر چه با آنان همراه شد جاودانه ماند. از خدا می خواهم که روح مرحوم مرتضی پاشایی را با روح علی اکبرو همه شهیدان مظلوم نینوا محشور گرداند و به حاج ناصر پاشایی و خانواده و دوستانش صبر و اجرعنایت کند.  منبع:نکونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی