۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۱۶۰۳۵۲

پیشرفت ۲۰ درصدی نخستین پتروشیمی هرمزگان

استاندار هرمزگان، گفت: نخستین مجموعه پتروشیمی هرمزگان، شامل یک واحد تولید متانول از گاز طبیعی است و در دل آن واحدهای تبدیل متانول به الفین و الفین به پلی‌افلین احداث خواهد شد.
پیشرفت ۲۰ درصدی نخستین پتروشیمی هرمزگان
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،استاندار هرمزگان، گفت: نخستین شرکت پتروشیمی هرمزگان در پارسیان به پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی رسیده است.
 مهدی دوستی، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در دولت سیزدهم پیگیری کردیم اخذ مجوز احداث پتروشیمی در هرمزگان بود و بر همین اساس سال 1401 کلنگ نخستین پتروشیمی هرمزگان بر زمین زده شد.
وی با بیان اینکه برای احداث این مجتمع پتروشیمی 1.6 تا 1.7 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری انجام شده است، گفت: مجتمع پلی اولفین پاسارگاد در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان در دست احداث است و طبق آخرین ارزیابی‌ها پیشرفتی 20 درصدی دارد.
استاندار هرمزگان، ادامه داد: نخستین مجموعه پتروشیمی هرمزگان، شامل یک واحد تولید متانول از گاز طبیعی است و در دل آن واحدهای تبدیل متانول به الفین و الفین به پلی‌افلین احداث خواهد شد.
دوستی، پلی‌اتیلن و پلی پروپلین را به عنوان فرآوردههای نهاییِ مجتمع پلی اولفین پاسارگاد معرفی کرد و گفت: این محصولات پلمیری در صنایع مختلفی کاربرد دارند و با بهره‌برداری از این مجتمع برای حدود 2 هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم و 7 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.
وی، خاطرنشان‌کرد: با بهره‌برداری از مجتمع مذکور، سالانه 1.6 میلیون تن متانول تولید خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی