۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۱۵۵۹۸۰

درخواست روس‌نفت از اوپک پلاس

ایگور سچین، رئیس غول انرژی روس‌نفت، در اظهاراتی مدعی شد روسیه به دلیل سهم کمتر صادرات نفتش در تولید، در رقابت با کشورهای اوپک پلاس، عقب افتاده است.
درخواست روس‌نفت از اوپک پلاس
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، سچین که از یاران ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است، اظهار کرد: رونق تولید نفت در آمریکا که عضو گروه اوپک پلاس نیست، در مقایسه با سایر تولید کنندگان نفت، تاثیر بیشتری روی بازار جهانی نفت دارد.
سچین که در یک مجمع اقتصادی سخن می‌گفت، اظهار کرد: بعضی از کشورهای تولیدکننده نفت، حداکثر ۹۰ درصد از تولید خود را صادر می‌کنند، در حالی که روسیه تنها نیمی از تولید خود را به بازار جهانی عرضه می‌کند. این امر کشور ما در تحت مکانیزم فعلی برای ارزیابی تاثیر و دسترسی به بازارهای مهم، در موقعیت ضعیف‌تری قرار می‌دهد. از این نظر، به نظر می‌رسد که علاوه بر سهمیه تولید، نظارت بر حجم صادرات نفت هم با در نظر گرفتن اندازه مختلف بازارهای داخلی، اقدام مناسبی باشد.
در حال حاضر، گروه اوپک پلاس، تولید نفت را ساماندهی می‌کند، نه صادرات آن را. به دنبال کاهش قیمت نفت، اوپک پلاس اوایل ماه میلادی جاری با توافق کاهش تولید نفت جدیدی موافقت کرد و علاوه بر آن، عربستان سعودی متعهد شد تولید نفت خود را در ژوییه به صورت داوطلبانه، به میزان یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد.
اوپک پلاس در تولید جهانی نفت، حدود ۴۰ درصد سهم دارد و روس‌نفت هم سهم مشابهی در تولید نفت روسیه دارد.
سچین اعلام کرد که برای کشورهای اوپک به دلیل تفاوت در ساختار اقتصادی و تولید نفت، پیدا کردن زمینه مشترک، دشوار شده است.
بر اساس گزارش رویترز، سچین گفت: در سال‌های آینده، بشر با مشکل ظرفیت تولید روبرو خواهد شد و کشورهای اوپک دیگر قادر نخواهند بود پاسخگوی تقاضای رو به رشد باشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی