۲
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۱۴۴۳۷۰

سفر سه وزیر عراقی به ایران برای مذاکره درباره برق و گاز

سخنگوی وزارت بر ق عراق از سفر قریب الوقوع سه وزیر در راس سه هیات عراقی به تهران با هدف ازسرگیری تزریق گاز و تامین شبکه انرژی عراق خبر داد.
سفر سه وزیر عراقی به ایران برای مذاکره درباره برق و گاز
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، احمد موسی در گفت و گویی تلویزیونی با اعلام این خبر تصریح کرد: گازرسانی همچنان پایین است و وضعیت مفروض این است که ایران روزانه بیش از ۴۵ میلیون متر مکعب گاز به عراق برساند و در حال حاضر فقط ۸ میلیون متر مکعب به عراق می رسد. ما آمادگی افزودن ۸ هزار مگاوات برق به شبکه ملی را داریم به شرط اینکه، سوخت لازم (گاز برای نیروگاه های تولید برق) برسد.
سخنگوی وزارت برق عراق افزود: هیات های بلند پایه عراقی متشکل از سه وزارتخانه برق، دارایی و نفت به همراه مدیر کل بانک تجارت عراق با هدف یافتن راه حل هایی برای بازگرداندن گاز مورد نیاز عراق به ایران سفر خواهند کرد.
احمد موسی به نگرانی مقامات عراقی درباره تامین گاز مورد نیاز نیروگاه های برق در آستانه فصل گرما با توجه به «چالش بزرگ در فصل تابستان» اشاره کرد و از «طرح فوق العاده» دولت عراق خبر داد.
 پیشتر در اوایل اسفند ماه جاری، وزیران نفت ایران و عراق درباره افزایش صادرات گاز ایران به عراق و «پرداخت بدهی گاز عراق به ایران» مذاکره کردند.
جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در دوحه با احسان عبدالجبار، همتای عراقی خود دیدار و درباره گسترش همکاری دو کشور در بخش انرژی مذاکره کردند.
منبع:ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی