۳
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۱۳۱۱۲۸
دستاوردي بزرگ براي پتروشيمي اميركبير؛

انعقاد قرارداد بلندمدت ١٠ ساله دریافت خوراک گازی اتان

با انعقاد قرارداد ده ساله با پالایشگاه بیدبلند،ضمن مرتفع شدن مسئله تامین پایدار خوراک ، ظرفیت کوره های گازی مجتمع به ظرفیت اسمی تعیین شده یعنی۲۳۳ هزارتن درسال خواهد رسید.
پتروشیمی امیرکبیر
پتروشیمی امیرکبیر
به گزارش نفت ما، پتروشيمي اميركبير با انعقاد قرارداد ۱۰ ساله خرید خوراک اتان از پالایشگاه گاز بیدبلند،گامی بلند در راستای تحقق تامین پایدار خوراک گازی و رفع مهم ترین و بزرگ ترین چالش تاریخی خود برداشت. 
پهلوانی، مديرعامل پتروشيمي اميركبير كه پيش تر این قرارداد را براي مدت سه سال منعقد و امضاء كرده بود، اكنون پس از رايزني و توافقات جديد با هلدينگ خليج فارس و پالايشگاه بيدبلند مدت قرارداد مذكور را به ١٠ سال افزايش داده و قرارداد جديد را منعقد كرده است.
این رویداد مهم که توسط سامانه کدال به اطلاع سهامداران نیز رسیده است،چشم انداز، آينده و سودآوری اين شركت را به امری درخشان و جذاب برای سهامداران تبدیل كرده است.
همواره ۳۰ تا۳۸ درصد ظرفیت طراحی خوراک گازی اتان در پتروشیمی امیرکبیر طی سنوات گذشته تأمین شده است. اما با انعقاد قرارداد ده ساله با پالایشگاه بیدبلند، ضمن مرتفع شدن مسئله تامین پایدار خوراک ، ظرفیت کوره های گازی مجتمع به ظرفیت اسمی تعیین شده یعنی۲۳۳ هزارتن درسال خواهد رسید.
دسترسی پایدار به خوراک گازی اتان با توجه به ضریب تبدیل ۸۵ درصدی این نوع خوراک به گاز اتیلن و قیمت مناسب آن نسبت به خوراک های مایع ،از تخریب کوره های گازی مجتمع و افزایش تعداد دفعات عملیاتdecock ممانعت به عمل آورده و در پی این تحولات شاهد افزایش قابل ملاحظه ای در سودآوری شرکت خواهیم بود.
پتروشیمی امیر کبیر با تولید ۱،۷۲۹،۰۰۰ تن سالانه انواع محصولات پلی الفینی یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده پلی اتیلن در بازارهای داخلی و خارجی در صنعت پتروشیمی محسوب می شود . 
با توجه به محاسبات مالی و اقتصادی ۸۵-۷۰درصد قیمت تمام شده پتروشیمی امیرکبیر را خوراک به خود تخصیص می دهد.پیش بینی می شود با انعقاد این قرارداد،سودآوری شرکت رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کند.
منبع: روابط عمومی پتروشیمی امیرکبیر 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


سهم بینظیری خواهد شد این شکبیر