۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۱۲۷۳۰

آمادگی شرکت‌های آمریکایی برای نفت50دلاری

به گزارش نفت ما،شرکت های انرژی آمریکا بدون توجه به کاهش ۲۴ درصدی قیمت نفت، اطمینان دارند که می توانند خود را با قیمت های جدید تطبیق دهند و همچنان درآمدزایی داشته باشند.  به نقل از بلومبرگ،در حالی که پیش بینی می شد بزرگترین کاهش قیمت نفت از زمان بحران مالی 6 سال قبل تاکنون، موجب کاهش سرمایه گذاری و استخراج نفت خواهد شد، روسای شرکت های بزرگ فعال در صنعت انرژی مجددا به سرمایه گذاران اطمینان می دهد که آنها همچنان ابزارهایی برای بازگرداندن سوددهی فراوان در اختیار دارند. تکنولوژی های پیشرفته تر در حال پایین آوردن هزینه هاست و اکثر تولیدکنندگان نفت شیل در چند حوزه نفتی مختلف فعالیت دارند. این به آنها اجازه می دهد تا فعالیت های خود را به پرسودترین حوزه ها انتقال دهند. به گفته دیوید لیسر، رئیس و مدیر اجرایی شرکت هالیبرتون، این صنعت همواره با نوسانات قیمت مواجه بوده است. لیسر افزود، زمانی که قیمت ها به بالای 100 دلار می رسد، شرکت های نفتی «دیوانه وار پول چاپ می کنند» وقتی هم قیمت ها به زیر 80 دلار سقوط می کند «افرادی که همواره موج منفی می دهند پیدایشان می شود.»
وی که ریاست بزرگترین شرکت ارائه کننده خدمات استخراج نفت شیل جهان را بر عهده دارد افزود: «اگر قیمت نفت بین 80 تا 110 دلار در نوسان باشد، کسب و کار ما مشکلی نخواهد داشت.... این محدوده ای است که صنعت خدمات و مشتریانمان به راحتی می توانند با آن کنار بیایند.»
قیمت نفت در بازار نیویورک از 20 ژوئن تاکنون، یک چهارم کاهش یافته است. کاهش 4 ماهه قیمت نفت طولانی ترین دوره کاهشی ماهانه متوالی از زمان کاهش جولای 2008 تا ژانویه 2009 به شمار می رود.
استفان چازن، مدیر اجرایی شرکت اوکسیدنتال نیز در این باره گفت: «ما فکر می کنیم نفت 75 دلاری هم صرفه اقتصادیی دارد و ما در این رقم 15، 16 و 17 درصد سود می کنیم...اما آیا من فکر می کنم نفت بشکه ای 50 دلاری هم سود آور است؟ نه من چنین فکری نمی کنم.»
هارولد هام، سرمایه داری که ثروتش را از طریق استخراج نفت شیل به دست آورده گفت، قیمت ها ممکن است قبل از اینکه ما شروع به احساس نگرانی کنیم، 30 دلار دیگر کاهش یابد. «ما می توانیم با قیمت بشکه ای 50 دلار هم نفت تولید کنیم  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی