۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۱۲۶۱۴

بررسی حذف دلار از معاملات ایران و روسیه

به گزارش نفت ما،یک عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با اشاره به سفر گروه دوستی ایران به این کشور، گفت که بررسی جایگزینی واحد پول روبل به جای دلار در معادلات دوجانبه و چندجانبه بین ایران و روسیه از مهم‌ترین دستور کارهای این سفر خواهد بود.

هادی قوامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر قریب‌الوقوع گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه به این کشور به ریاست رمضانعلی سبحانی‌فرد رییس گروه دوستی، اظهار کرد: پیش از این گروه دوستی پارلمانی روسیه به ایران سفر کرده بود و این بار نیز سفر هیات ایرانی به دعوت طرف روسی انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مواردی که در این سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد این است که بانک‌هایی در مرز ایران و عمان ایجاد شود که پول‌های نفت ایران راحت‌تر به روبل و ریال تبدیل شود تا فشار تحریم‌ها بخصوص در واردات مواد غذایی به حداقل برسد و شرایط برای کشورهایی که در این کریدور قرار دارند نیز تسهیل شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران به دنبال یافتن دلیلی برای تحریم‌های غرب علیه کشور است، تصریح کرد: در این سفر با توجه به شرایط جدید منطقه و همچنین تحریم‌ها علیه روسیه، برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌شود از جمله اینکه کریدور اقتصادی از روسیه تا عمان شکل گیرد تا جریان تبادلات مالی تسهیل شود و مشکلات ناشی از تحریم‌ها نیز کاهش یابد.

به گفته قوامی، نمایندگانی از اتاق بازرگانی نیز در این سفر هیات پارلمانی ایران را همراهی می‌کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی