۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۱۲۵۸۵

گزینه‌های مطرح برای ریاست مجلس خبرگان

به گزارش نفت ما،مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه تمام تلاش دشمن زاویه گرفتن ما از اسلام ناب است، گفت: در مذاکرات مشاهده کردیم آمریکا قابل اعتماد نیست اما عده‌ای اینطور وانمود می‌کنند که کلید حل ماجرا مذاکره با آمریکاست.

 حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان با حضور در اولین نشست مسئولین بسیج دانشجویی سراسر کشور پیرامون مسائل کشور به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه امروزه با جنگ تابلوها روبرو هستیم، گفت: کسانی تابلوهایی در دست می‌گیرند که شناسنامه آنان با آنچه که بر روی تابلو نوشته شده است کاملا متفاوت است و بعضا متضاد نیز هست. حال نباید فریب این تابلوها را خورد.

شریعتمداری افزود: اسلام آمریکایی که هم امام (ره) بدان اشاره کرد و هم اخیرا مقام معظم رهبری خطر آن را هشدار دادند از همین نوع هست. اسلام آمریکایی یک جریان موازی است که همه ویژگی‌های اصیل را دارد اما ماهیت آن متفاوت است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: آنچه که از تمام جریانات موازی و تابلوها حذف شده است ظلم‌ستیزی است. در حقیقت اسلام آمریکایی ظلم‌ستیز نیست.

وی با بیان اینکه امروزه سه مدعی اسلام در صحنه حضور دارند، گفت: یکی از آنان اسلام ناب محمدی است که جمهوری اسلامی پرچمدار آن است، دیگری که اخیرا هم وارد شده شاخه تکفیری و سلفی است و آخرین جریان مدعی اسلام نیز اسلام لیبرال‌ها و آمریکادوست‌ها است.

شریعتمداری ادامه داد: ناکثین، مارقین و قاسطین که امام علی(ع) با آنان درگیری بود امروزه وجود دارد اما همه آنان در نهایت تحت مدیریت قاسطین در آمدند.

شریعتمداری تاکید کرد: به محضی که ما یک گام از بستر اسلام کنار برویم ضربه خواهیم خورد و سقوط خواهیم کرد و همه دشمنی با اسلام ناب نیز بدین خاطر است تا ما پای‌مان را از این بستر بیرون بگذاریم. بر این اساس همه تابلوها نیز برای مقابله با ما (اسلام نابی که پرچمدار آن جمهوری اسلامی است) ساخته شده است.

وی ادامه داد: از جمله وظایف ما حرکت و نشان دادن مسیر درست اسلام ناب است. ما به مجردی که از اسلام ناب فاصله بگیریم از طرف دشمن شکار می‌شویم. دشمن به دنبال شکار افرادی است که در نظام سابقه داشته باشند تا نظام به آنان اعتماد کرده و مردم نیز حضور آنان را درک کرده باشند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: در دیگر انقلاب‌های جهان از آنجا که نسخه انقلاب در دست مردم نیست هر کسی با نسخه بازی می‌کند و بر همین اساس است که می‌گویند انقلاب فرزندان خود را می‌خورد اما چون در انقلاب اسلامی نسخه در دست مردم نیز هست انحراف از نسخه اصلی خیلی زود برملا می‌شود به همین خاطر است که انقلاب اسلامی فرزندان ناخلف خود را ترک می‌کند. انقلاب اسلامی برخلاف این مفهوم است که انقلاب فرزندان خود را می‌خورد.

وی در ادامه با اشاره به چگونگی شناخت تابلوها گفت: هر وقت مشاهده کردید که جریانات ناهمگن با هم ائتلاف کردند نباید به تابلوی ائتلاف اعتماد کنید. جریاناتی که با هم اختلاف‌نظر اساسی داشتند و با هم ائتلاف کردند را می‌توان در فتنه 88 آمریکایی اسرائیلی دید.

وی افزود: روی تابلوی ائتلاف‌کنندگان فتنه 88 رقابت انتخاباتی نوشته شده اما با نگاه به افرادی که این تابلو را در دست داشتند متوجه می‌شدیم که تابلو دروغ است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: ما برای شناختن واقعی این افراد باید مواضع مشترک‌شان را بشناسیم که جریانات مختلف در فتنه 88 بر روی انتخابات اتفاق‌نظر نداشتند بلکه ائتلاف‌شان برای مقابله با نظام بود و انتخابات را بهانه کرده بودند البته آنان در فتنه زود سراغ ولایت فقیه رفتند و تصور می‌کردند پیروز هستند و این شکست را باور نمی‌کردند.

شریعتمداری در ادامه تاکید کرد: همچنین موارد زیادی نیز وجود داشته که جریاناتی در ظاهر با هم درگیرند اما در باطن مواضع مشترک دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقتدار اصلی در دست نظام اسلامی است، گفت: ما در دوران فتح خیبر قرار داریم البته فشار و سختی‌هایی نیز وجود دارد. یکی از اهداف دشمن این است که ما متوجه نشویم که در چنین جایگاه رفیعی هستیم. وقتی متوجه این جایگاه نباشیم راحت فریب می‌خوریم.

شریعتمداری تاکید کرد: بسیج باید همیشه تابلو و پرچمش بالا باشد. بسیج باید سعی کند فضا را فضای نظام و انقلاب نگه دارد. ما نباید صبر کنیم تا 9 دی و 22 بهمن بیاید. ما باید طوری رفتار کنیم که وقتی کسی وارد این فضا می‌شود فضای انقلاب را درک کنیم که اگر چنین نباشد عوامل دشمن فعال می‌شوند و نیروهای خودی نیز به حالت انفعال می‌افتد البته ما به آنچه که تا امروز انجام داده‌ایم نباید اکتفا کنیم.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در ادامه تصریح کرد: یکی از برکات فتنه آمریکایی اسرائیلی فتنه 88 این بود که یک بار دیگر نظرات و اندیشه‌های امام(ره) بازخوانی شد و بر اساس اینکه نسل‌های جدید می‌آیند ما باید این مباحث را تکرار کنیم.

شریعتمداری با بیان اینکه ضمن شناخت نقشه راه خودمان باید نقشه راه دشمن را نیز بشناسیم، گفت: ما باید مراقب مسیر حرکت نهادها و افراد باشیم، البته خوب نیست که عده‌ای به این فکر باشند تا دولت زمین بخورد تا دیگران متوجه شوند حرف ما درست است. ارزیابی مسیر با آموزه‌های اصیل باید در دستور کار ما باشد.

شریعتمداری تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند فتنه خط قرمز ماست. حال اگر در جایی از دولت قرار است فتنه‌گری روی کار آید ما باید متوجه باشیم و اعتراض کنیم.

وی در ادامه سخنرانی خود پیرامون مذاکرات هسته‌ای گفت: ما بارها گفتیم که آمریکا قابل اعتماد نیست. آقایان هم رفتند و دیدند که آمریکا قابل اعتماد نیست. در حقیقت از مهمترین نتایج مذاکرات همین مورد است. عده‌ای طوری وانمود می‌کردند که گویی کلید حل ماجرا اینجاست.(مذاکره با آمریکا) و در گذشته امام(ره) را مانع اعلام می‌کردند و امروز رهبری را در حالی که ما مشاهده می‌کردیم مقام معظم رهبری فرمودند بروید مذاکره کنید اما من خوشبین نیستم. حال دیدیم که نه تنها این مذاکرات نتیجه نگرفته بلکه بدتر نیز شده است. البته منظور این نیست که این افراد منافع نظام و کشور را می‌فروشند. اینان طبق فرموده مقام معظم رهبری فرزندان انقلابند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در خصوص وزارت علوم گفت: ما در وزارت علوم شاهد عزل و نصب‌های نگران‌کننده بودیم. ما می‌دیدیم که خود فرجی دانا وزیر نبود و این استیضاح باید انجام می‌شد. البته این به معنی تقابل مجلس با دولت نیست.

شریعتمداری در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص بحث خبرگان رهبری مباحثی از قبل مطرح بود، عده‌ای هاشمی رفسنجانی را مطرح می‌کردند. نامزد دیگر هم مهدوی کنی بود که ایشان به رحمت خدا رفتند و آیت‌الله جنتی هم که اسم‌شان مطرح بود اعلام کردند که ریاست خبرگان را نمی‌پذیرند. حال با تغییراتی که رخ داده ممکن است معادلات فرق کند البته برخی از افراد هیأت‌رئیسه نیز مطرح بودند که در این مورد باید چند روزی صبر کرد، البته این بحث‌ها از همین امروز شروع شده است و افرادی مطرح شده‌اند که اگر بگوییم ممکن است خطا باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی