۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۱۲۰۱۴۴

دستگیری ۸ نفر در ارتباط با «سلطان سوخت»

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:یکی از پرونده‌های کلان قاچاق سوخت، پرونده « شرکت پرنده آبی جهان» است که در جریان آن بیش از 100 میلیون لیتر قاچاق انجام شده و این پرونده علی رغم اینکه از 8 سال گذشته تشکیل شده، به دلایلی به تعویق افتاد.
دستگیری ۸ نفر در ارتباط با «سلطان سوخت»
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه چیزی تحت عنوان قاچاق آب از ایران نداریم، گفت: دو مورد قاچاق خاک گزارش داده شد اما حاد نبودند.

علی مویدی خرم آبادی درباره آخرین وضعیت پرونده سلطان سوخت در مراجع قضایی اظهار داشت: یکی از پرونده‌های کلان قاچاق سوخت، پرونده « شرکت پرنده آبی جهان» است که در جریان آن بیش از 100 میلیون لیتر قاچاق انجام شده و این پرونده علی رغم اینکه از 8 سال گذشته تشکیل شده، به دلایلی به تعویق افتاد.

وی تاکید کرد: در حالی که این افراد دارای سوابق متعدد در امر قاچاق درگیر این پرونده بودند اما اینکه چرا در این مدت با آنها برخورد نکرده‌اند، به عملکرد سال‌های گذشته برمی‌گردد.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در سال گذشته برای پیگیری این پرونده دستور ویژه از ریاست قوه قضاییه گرفتیم و با پیگیری‌هایی که در ستاد با همکاری همه دستگاه‌های اطلاعاتی به ویژه اطلاعات سپاه انجام شد، این پرونده تکمیل و رای نهایی برای آن صادر شده است و تاکنون 8 نفر در رابطه با این پرونده دستگیر و بازداشت شده‌اند و رای دادگاه پرداخت جریمه بیش از 146 میلیاردی است.

مویدی خرم‌آبادی درباره قاچاق آب و خاک از ایران به کشورهای همسایه گفت: چیزی به نام قاچاق آب از کشورمان نشنیده‌ام. درباره قاچاق خاک هم یکی دو مورد گزارش داشته‌ایم و بررسی‌هایی انجام شد اما قاچاق خاک از ایران حاد نیست هر چند که حتی یک گرم قاچاق آن هم برای ما آزار دهنده و قابل پیگیری است.

منبع: ایلنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی