۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۱۲۰۰۵۸

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۱/۰۹

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 33 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 59 دلار و 84 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 31 سنت معادل 0.6 درصد رشد داشت و به 53 دلار و 79 سنت رسید.
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  در حالی که خبرهایی از احتمال تمدید کاهش تولید نفت اوپک در صورت آسیب دیدن تقاضای نفت از ویروس کرونای جدید مطرح شده است، قیمت نفت پس از 5 جلسه کاهش امروز شاهد افزایش بود. انتشار آمارهایی در مورد کاهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا نیز به رشد قیمت ها کمک کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 33 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 59 دلار و 84 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 31 سنت معادل 0.6 درصد رشد داشت و به 53 دلار و 79 سنت رسید.

بازارهای مالی که از گسترش ویروس کرونا و افزایش تعداد قربانیان لطمه دیده اند در حال ارزیابی تبعات اقتصادی این بحران هستند. ادوارد مویا، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «نگرانی ها از ویروس کرونا تا حدی فروکش کرده و کاهش 4.3 میلیون بشکه ای ذخایر نفت آمریکا بر اساس گزارش انستیتوی نفت آمریکا به رشد قیمت ها کمک کرده است.»

منابع آگاه در اوپک گفتند، این سازمان خواهان تمدید کاهش تولید نفت حداقل تا ماه ژوئن است و اگر تقاضا برای نفت در چین به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش قابل توجهی را تجربه کند، اوپک ممکن است تولید خود را بیشتر کاهش دهد.

بر اساس آمارهای انستیتوی نفت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته کاهش داشته در حالی که تحلیلگران انتظار افزایش 482 هزار بشکه ای را داشتند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی