۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۱۲۰۰۴۲

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۱/۰۸

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 37 سنت معادل 0.6 درصد کاهش به 58 دلار و 95 سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۱/۰۸
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  در حالی که گسترش ویروس کرونای جدید در چین و چند کشور دیگر نگرانی ها در مورد کاهش رشد اقتصادی و افت تقاضای نفت را افزایش داده است، قیمت نفت روز سه شنبه برای ششمین جلسه متوالی کاهش داشت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 37 سنت معادل 0.6 درصد کاهش به 58 دلار و 95 سنت رسید. روز دوشنبه نفت برنت پایین ترین رقم در طی سه ماه گذشته یعنی 58 دلار و 50 سنت را تجربه کرد. شیوع ویروس مرگبار کرونا موجب خروج دارایی ها از بازارهای پرریسک شده است.
قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 29 سنت معادل 0.6 درصد افت به 52 دلار و 85 سنت رسید. قیمت نفت آمریکا در جلسه قبل رقم 52 دلار و 13 سنت را تجربه کرد که پایین ترین رقم از اوایل ماه اکتبر تاکنون بود.
آمریکا در مورد سفر به چین به شهروندانش هشدار داده و شمار کشته های این بیماری مرگبار در چین به بیش از 100 نفر رسیده است. میلیون ها چینی نیز همزمان با تعطیلات سال نو مجبور به ماندن در خانه های خود شده اند.
سرمایه گذاران بازار نفت نگران توصیه های عدم سفر، سایر محدودیت ها و هرگونه تاثیر قابل توجه ویروس بر رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان و سایر کشورها هستند زیرا افت رشد اقتصادی در این وضعیت که بازار با وفور عرضه روبروست به معنای کاهش تقاضا برای نفت خواهد بود.
ایان برمر، رئیس موسسه مشورتی اوراسیا در این باره گفت: «احتمال ممنوعیت سراسری هرگونه سفر در چین بالاست.»
بانک بارکلیز اعلام کرده قیمت متوسط نفت در سال 2020 به لیل شیوع ویروس کرونا ممکن است 2 دلار پایین تر از پیش بینی قبلی این بانک باشد و نفت برنت و نفت خام آمریکا به ترتیب به 62 و 57 دلار برسد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی