۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۱۱۸۹۹۳

آمریکا صادر‌کننده خالص نفت می‌شود

 طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، انتظار می رود صادرات خالص نفت خام و محصولات نفتی در 2020 به طور متوسط 570 هزار بشکه در روز باشد.
آمریکا صادر‌کننده خالص نفت می‌شود
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد این کشور در 2020 برای اولین بار به صورت سالانه صادر کننده خالص نفت خام و سوخت خواهد شد که نتیجه افزایش تولید و کاهش شدید وابستگی به نفت خارجی است.

 انتظار می رود تولید نفت خام آمریکا در سال آینده 930 هزار بشکه در روز افزایش یابد و به رکورد 13.18 میلیون بشکه در روز برسد. قبلا پیش‌بینی شده بود تولید نفت آمریکا یک میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

 طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، انتظار می رود صادرات خالص نفت خام و محصولات نفتی در 2020 به طور متوسط 570 هزار بشکه در روز باشد.

 تولید شیل آمریکا طی دهه گذشته رونق یافته و این کشور را به بزرگترین تولید کننده نفت خام دنیا و یک صادر کننده اصلی با میانگین صادرات 3 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی تبدیل کرده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در دورنمای کوتاه مدت انرژی خود که به صورت ماهانه منتشر می‌شود اعلام کرد انتظار می رود تولید آمریکا در 2019 ، 1.26 میلیون بشکه در روز افزایش یابد و به رکورد 12.25 میلیون بشکه در روز برسد. این رقم هم کمی پایین تر از پیش بینی قبلی این اداره از رشد تولید است که 1.3 میلیون بشکه در روز بود.

لیندا کاپوانو، مدیر اداره اطلاعات انرژی آمریکا اظهار کرد:« سپتامبر اولین ماهی بود که صادرات نفت خام و محصولات نفتی آمریکا بیشتر از واردات آن ثبت شد».

ولی انتظار می رود سرعت رشد تولید کند شود چون تولیدکنندگان تعداد چاه های نفت فعال را برای دوازدهمین ماه پیاپی پایین آورده‌اند.

کاپوانو گفت انتظار می رود کاهش حفاری با افزایش کارآمدی چاه ها و بازدهی بالای آنها جبران شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی تقاضای این کشور را در 2019 و 2020 تغییری نداد. این اداره انتظار دارد تقاضای نفت و سایر سوختهای مایع در آمریکا در 2019 ، 80 هزار بشکه در روز افزایش یابد و به 20.58 میلیون بشکه در روز برسد. پیش بینی این اداره برای سال 2020 افزایش تقاضای 170 میلیون بشکه ای تا 20.75 میلیون بشکه در روز است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی خود از رشد تقاضای نفت جهان را در 2020 ، 50 هزار بشکه در روز افزایش داد و به 1.42 میلیون بشکه در روز رساند.

بیشتر تحلیلگران انتظار دارند رشد تقاضای نفت جهان در 2020 به خاطر طولانی شدن جنگ تجاری آمریکا و چین، دو اقتصاد بزرگ دنیا، کند شود.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی