۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۱۱۸۹۳۹

طرحی نو در شعب بانک تجارت

این بار بانک تجارت جامعه‌ای از مشتریان نظام بانکی را هدف گرفته که از گردش حساب خوبی برخوردار بوده و توانایی بازپرداخت اقساط وام‌ها را به صورت ماهانه دارند. اینجا است که پای طرحی به نام «فرصت» به میان می‌آید تا فضایی را در اختیار این دسته از مشتریان نظام بانکی قرار دهد که در واقع، قادر به سپرده‌گذاری در حساب‌های جاری کارت خود هستند.
بانک تجارت
بانک تجارت
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  بانک تجارت در راستای ارایه خدمات بهینه خود به مشتریان نظام بانکی، این بار باز هم طرحی نو در شعب خود در انداخته و طرح تسهیلاتی فرصت را در شرایطی به مشتریان نظام بانکی عرضه کرده است که بسیاری از افراد شاغل و بازنشسته سازمان‎‌ها و موسسات، حقوق و درآمدهای خود را تنها برای مدت کوتاهی می‌توانند حفظ کنند.
 
فرصت طلایی برای بهره‌مندی از تسهیلات 50 میلیون تومانی بانک تجارت چطور به دست می‌آید؟
در واقع این بار بانک تجارت جامعه‌ای از مشتریان نظام بانکی را هدف گرفته که از گردش حساب خوبی برخوردار بوده و توانایی بازپرداخت اقساط وام‌ها را به صورت ماهانه دارند. اینجا است که پای طرحی به نام «فرصت» به میان می‌آید تا فضایی را در اختیار این دسته از مشتریان نظام بانکی قرار دهد که در واقع، قادر به سپرده‌گذاری در حساب‌های جاری کارت خود هستند.
 
به عبارت دیگر، طرح سپرده- تسهیلاتی مذکور، در قالب عقد مرابحه عادی تلاش دارد تا با گشودن چتر حمایتی خود بر سر کارکنان سازمان‌ها و موسسات، بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری، کارکنان شرکتهای معتبر بورسی و غیربورسی و حتی اشخاص حقیقی معتبر دارای جاری‌کارت بگشاید و پس از سنجش و احراز شرایط، آنها را از باران تسهیلاتی تا سقف 50 میلیون تومان بهره‌مند سازد.
 
در این میان، آنگونه که در شرایط اعطای این تسهیلات ویژه از سوی بانک تجارت آمده است، افراد در قالب طیف‌های مختلف با توانمندی‌های بازپرداخت متنوع، می‌توانند از این وام‌ها بهره‌مند شوند؛ به نحوی که متقاضیان خواهند توانست مبالغ مدنظر خود را به مدت «دو ماهه» و «سه‌ماهه» نزد بانک سپرده‌گذاری نموده و در مقالب از 100 تا 140 درصد میانگین موجودی خود بهره‌مند شوند. در چنین شرایطی میزان بازپرداخت تسهیلات بسته به نوع طرحی که انتخاب می‌شود، بین 24 تا 36 ماه خواهد بود.
 
در واقع، فرد متقاضی دریافت تسهیلات با سپرده‌گذاری دو ماهه می‌تواند تسهیلاتی با نرخ بازپرداخت 18 درصد را انتخاب نموده و بین 100 تا 120 درصد از میانگین سپرده خود را تسهیلات دریافت کرده و آن را در قالب 24 یا 36 ماه بازپرداخت نماید. در چنین حالتی، درصد توثیق این تسهیلات، 15 درصد در نظر گرفته خواهد شد و فرد متقاضی متحمل نرخ بازپرداخت 18درصدی در تسهیلات خود خواهد شد.
 
اما در روش دوم که مدت سپرده‌گذاری به سه ماه افزایش می‎یابد، فرد متقاضی می‌تواند120 یا 140 درصد از میانگین سپرده‌گذاری خود را تسهیلات دریافت کرده و آن را در فاصله زمانی 24 یا 36 ماه بازپرداخت نماید. در چنین شرایطی باز هم نرخ تسهیلات در نظر گرفته شده 18 درصد و درصد توثیق نیز 15 درصد خواهد بود.
 
نکته حائز اهمیت در این میان، آن است که سپرده‌گذار در طول مدت سپرده‌گذاری، امکان واریز و برداشت وجه از حساب خود را خواههد داشت و در واقع، مبنای محاسبه تسهیلات اعطایی، بر اساس میانگین موجودی حساب طی دوره سپرده‌گذاری است.
 
اما آنچه که بیش از هر بخش دیگری در حوزه دریافت تسهیلات از نظام بانکی ذهن وام‌گیرندگان را به خود مشغول می‌سازد، سقف تسهیلات و شرایط ضمانت آن است که در طرح فرصت بانک تجارت، این میزان تا حدود زیادی تسهیل شده است. در واقع، بانک تجارت اخذ سفته را نیز به عنوان یکی از شروط وثایق و تضامین در نظر گرفته است که تا حدود زیادی کار را برای مشتریان آسان می‌کند. آنگونه که در شرایط لازم برای ارایه تضامین این طرح آمده است، هر فرد متقاضی برای دریافت تسهیلات تا سقف 20 میلیون تومان نیاز به یک نفر ضامن معتبر و ارایه سفته بوده و در مقابل، فردی که خواهان دریافت وام تا سقف 50 میلیون تومان است هم باید علاوه بر دو ضامن معتبر، سفته مورد درخواست شعب را تامین نماید.
 
در این میان، مشتریان نظام بانکی باید برای بهره‌مندی از فرصت این طرح، 15 درصد از مبلغ سپرده خود را به عنوان ضمانت تسهیلات دریافتی تا زمان تسویه بدهی نزد بانک نگه دارند. نکته حائز اهمیت آن است که بانک تجارت در این طرح، خدمات خود را تنها به آن دسته از مشتریان نظام بانکی ارایه خواهد کرد که سوابق منفی نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند.
 
البته این طرح هم همچون سایر طرح‌ها، شرایطی را هم برای آن دسته از مشتریانی قرار داده است که به هر دلیلی، از بازپرداخت اقساط خود سر باز می‌زنند؛ به این معنا که در صورت عدم بازپرداخت اقساط، وجه التزام مطابق با شرایط و ضوابط بانک مرکزی اخذ شده و مشمول بخشش جریمه نخواهد شد.
 
 نکته حائز اهمیت آن است که بانک تجارت برای آن دسته از مشتریانی که همزمان از تسهیلات دیگری هم در حال استفاده هستند، چاره‌اندیشی کرده تا بتوانند از این فرصت هم بهره‌مند شوند، به این معنا که اگر یک مشتری از بابت سایر عقود و تسهیلات دریافتی خود، بدهی داشته باشد، آنگاه تسهیلات قابل اعطا به وی از محل این طرح، حداکثر معادل مابه التفاوت مانده بدهی و ظرفیت اعتباری مشتری خواهد بود. اینها مزایایی است که فرصتی بی‌نظیر را در اختیار مشتریان نظام بانکی قرار می‌دهد.

منبع: شما نیوز 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی