۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۱۱۸۹۱۸

جهش 4942 واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران این روزها در مسیر رونق و جهش شاخص قرار گرفته است و امروز نیز در پایان معاملات با 4942 واحد روبرو شده و به رکورد 332 هزار و 567 واحد رسید.
جهش 4942 واحدی شاخص بورس تهران
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  مصطفی صفاری یک کارشناس در این باره گفت: گزارش تولید و فروش آبان ماه شرکت‌های بورسی نشان داد، ناشران بورسی و عمده بنگاه‌های بزرگ اقتصادی نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید و فروش بالاتری داشتند و از فضای تحریم عبور کرده‌اند.
وی ادامه داد: علاوه بر افزایش فروش و تولید شرکت ها، رکود و افزایش ریسک در سایر بازارها همچون طلا و ارز نیز عامل دیگر افزایش تمایل سرمایه گذاران برای ورود به بازار سرمایه بود.  
این کارشناس با اشاره به بودجه سال آینده افزود: بخشی از منابع مالی دولت امسال باید از طریق اوراق مشارکت تامین شود و همین موضوع عامل ورود پول های جدید به بازار سرمایه است.
 شاخص کل با معیار هم وزن 1737 واحد رشد کرده و به رقم 102 هزار و 799 واحد رسید.
ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 1213 تریلیون تومان رسید.
امروز معامله‌گران بورس بیش از 4.7 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 544 هزار نوبت معامله و به ارزش 2309 میلیارد تومان دادو ستد کردند. 
امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی با افزایش 1323 واحد به رقم 89هزار و 78 واحد رسید.
شاخص قیمت با معیار هم وزن با افزایش 1160 واحدی به رقم 68 هزار و 693 واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با افزایش 6 هزار و 432 واحد به رقم 393 هزار و 351 واحد رسید.
شاخص بازار اول بورس با افزایش 4هزار و 619 واحد به رقم 240 هزار و 518 واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس با افزایش 5 هزار و 424 واحد به رقم 681 هزار و 673 واحد رسید.
امروز عمده نمادهای مهم بورسی تقویتی بودند و در افزایش شاخص کل بازار مؤثر بودند. از جمله این نمادها می‌توان به نماد بانک ملت، فولاد مبارکه، معدنی و صنعتی گل گهر، ملی‌مس، معدنی و صنعتی چادرملو، تاپیکو و فولاد خوزستان اشاره کرد.
امروز نمادهای پربیننده در بورس مربوط به بانک ملت به قیمت هر سهم 6 هزار و 194 ریال بانک تجارت 460 ریال، بانک اقتصاد نوین 3هزار و 165 ریال، داروسازی زهراوی، سایپا، فولاد مبارکه، و گروه مپنا بوده‌اند.
امروز در فرابورس ایران شاخص رو به رشد بوده و با افزایش 53 واحد به رقم 4 هزار و 282 واحد رسید.
ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 246 هزار میلیارد تومان رسید.
امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از 1.8 میلیارد اوراق سهام، حق تقدم در قالب 324 هزار نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 519 میلیارد تومان دادو ستد کردند.
امروز عمده نمادهای مهم فرابورس نیز در افزایش شاخص فرابورس اثر گذار بودند که از جمله آمی‌توان به نمادهای میدکو، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت شیراز، پتروشیمی مارون، فولاد ارفع و ذوب‌آهن اصفهان اشاره کرد.
نمادهای پربینده در فرابورس شامل صنایع کاغذ پارس،ذوب‌آهن اصفهان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بازرگانی و تولیدی مرجان کار، توزیع داروپخش، و رزین معدن آسیا اشاره کرد.
امروز با پیام ناظر بازار برخی نمادهای بورسی دچار توقف و برخی مشمول بازگشایی و تعدادی نیز حراج شدند.
امروز با پیام ناظر نماد حفاری شمال، گروه صنعتی بهشهر، متوقف شدند و نمادهای سرمایه‌گذاری صنایع بهشهر و پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان بازگشایی شدند. نمادهای قطعات اتومبیل ایران و نیز شرکت لیزینگ ایرانیان متوقف شدند. نماد حق تقدم شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران و نماد قند ثابت خراسان، و نماد کارت اعتباری ایران کیش، بازگشایی شدند. نماد فولاد خوزستان متوقف شده حراج مجدد نماد معاملاتی نساجی بروجرد وقفه معاملاتی نماد بیمه پارسیان با پیام ناظر روی داد. بازگشایی نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی و مهندسی نصیر ماشین، سایپا شیشه، بازگشایی شدند. 
در پیام دیگری وقفه معاملاتی نماد لیزینگ ایرانیان بازگشایی نماد تامین ماسه ریخته‌گری وقفه معاملاتی نماد قند لرستان توقف نماد فنرسازی خاور وقفه معاملاتی داروسازی زاگرس فارمد پارس و لاستیکی سهند و نیز کشت و صنعت پیاذر و نیز توقف نماد واسپاری ملت و سیمان فارس نو و داروسازی زهراوی اتفاق افتاد.
همچنین توقف نماد معاملاتی پارس سرام و حراج معاملاتی نماد تراکتورسازی ایران با پیام ناظر بازار روی داد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی