۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۱۱۸۹۱۰

سهام شرکت ملی نفت ایران در بی پی و شل

جداول و پیوست‌های لایحه بودجه ۹۹ که از سوی دولت تقدیم مجلس شده است نشان می‌دهد شرکت ملی نفت ایران سهم یک درصدی در شرکت بی‌پی انگلستان دارد.
سهام شرکت ملی نفت ایران در بی پی و شل
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   جداول و پیوست‌های لایحه بودجه ۹۹ که از سوی دولت تقدیم مجلس شده است نشان می‌دهد شرکت ملی نفت ایران سهم یک درصدی در شرکت بی‌پی انگلستان دارد و همچنین این شرکت در شرکت شل سنگال نیز 6.4 درصد سهم دارد. 

این شرکت‌ها موضوع جزء 8 بند (ط) تبصره 2 قانون بودجه سال ۹۹ هستند.

بر اساس جزء 8 بند (ط) تبصره 2 قانون بودجه سال ۹۹  سازمان برنامه و بودجه کل کشور موظف است با همکاری وزارت نفت، نسبت به تنظیم روابط مالی جدید بین دولت و شرکتهای اصلی تابعه وزارت نفت ظرف شش ماهه اول سال ١٣٩٨ اقدام و پس از اخذ مجوزهای قانونی، در پیوست جداگانه‌ای، مبنای تهیه بودجه سال ١٣٩٩ قرار دهد. روابط مالی جدید باید علاوه بر ایجاد شفافیت در رابطه دولت و شرکتهای مذکور، همه منابع و مصارف مرتبط با نفت و گاز و مشتقات مربوطه را در بر گیرد و موجب تقویت عملکرد و هویت شرکتی آنها شود.

سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است علاوه بر بودجه شرکتهایی که مجموع سهام دولت و زیرمجموعه های دولتی در آنها بالای پنجاه درصداست، اطلاعات مربوط به کلیه شرکتهایی را که مجموع سهام دولت و زیرمجموعه های دولتی در آنها کمتر از پنجاه درصداست، به تفکیک میزان سهام، مبلغ سود سهام واریزی و اطلاعات عملکردی به صورت مستقل در پیوست ذیربط لایحه بودجه ١٣٩٩ درج و ارائه کند.

لیست تمام شرکت‌هایی که شرکت ملی نفت زیر 50 درصد در آنها سهم دارد در جدول زیر آمده است.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی