۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۱۱۸۸۴۵

فروش ۲۵ درصد سهام شرکت نفت عمان

وزیر نفت عمان گفت: این کشور قصد دارد بیش از ۲۰ میلیارد دلار در فعالیتهای پایین دستی در پنج سال آینده سرمایه گذاری کند.
فروش ۲۵ درصد سهام شرکت نفت عمان
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  شرکت دولتی نفت عمان قصد دارد ۲۰ تا ۲۵ درصد از سهام خود را در عرضه اولیه عمومی سهام تا پایان سال میلادی آینده به فروش رساند.

  محمد الرومهی، وزیر نفت عمان در کنفرانسی در دوبی به خبرنگاران گفت: اگر برنامه عرضه اولیه عمومی سهام اجرا شود، شرکت نفت عمان دوم شرکت ملی نفت پس از آرامکوی سعودی در منطقه خلیج فارس خواهد بود که سهام خود را عرضه می‌کند.

وزیر نفت عمان گفت: این کشور قصد دارد بیش از ۲۰ میلیارد دلار در فعالیتهای پایین دستی در پنج سال آینده سرمایه گذاری کند.

برنامه عرضه اولیه عمومی سهام با هدف مقابله با کسری بودجه به دلیل پایین ماندن قیمتهای نفت و کسب نقدینگی لازم برگزار خواهد شد. عمان در فاصله ژانویه تا سپتامبر ۱.۵۴۵ میلیارد ریال عمان معادل چهار میلیارد دلار کسری بودجه داشته است.

وزیر نفت عمان همچنین ابراز امیدواری کرد توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش تمدید شود و گفت: هیات عمانی در مذاکرات هفته جاری در وین از تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال ۲۰۲۰ حمایت خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، رومهی در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش بیشتر تولید نفت به ثبات بازار کمک خواهد کرد، گفت: اگر چنین اقدامی لازم باشد مطمئن هستم که تولیدکنندگان در مذاکرات جاری تصمیم درستی خواهند گرفت.

اوپک و متحدانش شامل روسیه و عمان که به گروه اوپک پلاس معروف هستند پنج شنبه و جمعه هفته جاری درباره سیاست تولید خود در وین مذاکره خواهند کرد.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی