۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۱۱۷۶۰

خانواده راکفلر هم به جنبش ضد سوخت فسیلی پیوست

خانواده راکفلر هم به جنبش ضد سرمایه‌گذاری در سوخت فسیلی پیوست. این جنبش با حضور بیش از ۸۰۰ چهره سرشناس و موسساتی که وعده داده‌اند سرمایه‌های خود را از صنعت سوخت فسیلی خارج می‌کنند به مرحله حساسی رسیده است. این افراد و موسسات اعلام کرده‌اند که ۵۰ میلیارد دلار دارایی خود را در زمینه سوخت‌های غیرفسیلی تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
خانواده راکفلر هم به جنبش ضد سوخت فسیلی پیوست
به گزارش نفت ما ، به نقل از نیویورک تایمز، در تازه‌ترین اظهارنظر، خانواده راکفلر، یکی از بنیانگذاران شرکت نفتی استاندارد اویل اعلام کرده که 860 میلیون دلار را از محل صندوق براداران راکفلر برای کمک به جنبش مقابله با سوخت‌های فسیلی اختصاص خواهد داد.  خانواده راکفلر ثروتمندترین و با نفوذترین خانواده از نظر مالی و سیاسی در یکصد سال گذشته آمریکا شناخته شده است. این خانواده در سال ۱۹۱۳ «بیناد راکفلر» را تأسیس کرد که یکی از مهم ترین مراکز تعیین کننده سیاست و اقتصاد آمریکا محسوب می شود.
جنبش علیه سرمایه‌گذاری در سوخت فسیلی از آغاز به کار خود در سه سال گذشته تاکنون توانسته حمایت 180 موسسه و 650 چهره و خانواده سرشناس را جلب کند؛ موسسات و افرادی که اعلام کرده‌اند دارایی‌های خود را از بخش اکتشاف، تولید و انتقال سوخت فسیلی خارج کرده و در بخش سوخت‌های غیرفسیلی تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری خواهند کرد. 
خانواده راکفلر در شرایطی به جنبش مقابله با سرمایه‌گذاری در صنعت سوخت‌های فسیلی پیوسته که پیش از آغاز نشست‌های سازمان ملل در نیویورک، صدها هزار تن در سراسر جهان برای حفاظت موثرتر از محیط زیست به خیابان‌ها آمدند. بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل، لئوناردو دی کاپریو، بازیگر هالیوود، ال‌گور فعال محیط زیست و معاون رئیس جمهور ایالات متحده تا سال ۲۰۰۱ و همچنین شهردار نیویورک هم از دیگر شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی بوده‌اند. به گزارش دویچه‌وله، رهبران حاضر در اجلاس نیویورک درباره اتخاذ تدابیری به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در جو به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
گفته شده، سازماندهی بزرگترین راهپیمایی آب و هوایی را سازمان (Avaaz) به عهده داشت. درخواست‌نامه آنلاین این سازمان را تاکنون بیش از یک میلیون و 700 هزار کاربر از سراسر جهان امضا کرده‌اند. این تظاهرات و اعتراض‌ها تنها چند روز پس از آن انجام می‌شوند که سازمان ملی امور جوی و دریایی ایالات متحده اعلام کرد ماه اوت سال جاری، گرم‌ترین ماه ثبت شده در طول تاریخ بوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی