۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۱۱۵۹۸

ظریف: قول اوباما برای لغو تحریم ها را قبول می کنیم

ظریف: قول اوباما برای لغو تحریم ها را قبول می کنیم
به گزارش نفت ما،محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران طی مصاحبه ای تلویزیونی با شبکه ی پی بی اس گفت که ایران قول باراک اوباما برای لغو تحریم ها را در مذاکرات هسته ای قبول می کند.

ظریف بیان داشت: ما محدودیت هایی که پرزیدنت اوباما برای وادار کردن کنگره به لغو تحریم ها با آن مواجه است را درک می کنیم.

وی افزود: همانطور که ما نمی پذیریم آنها از ما امری غیرممکن را بخواهند، ما هم از انها نمی خواهیم که اقدامی غیرممکن انجام دهند.

ظریف اضافه کرد: ما در امور داخلی امریکا دخالت نمی کنیم، اگر پرزیدنت اوباما به ما قول می دهد که کاری بکند، ما ان را می پذیریم و به قولش احترام می گذاریم.

وزیر خارجه ایران در پاسخ به سئوالی در مورد تمدید مجدد مذاکرات هسته ای پس از 24 نوامبر گفت: اکنون حاضر نیستم در مورد چنین مسئله ای فکر کنم.

وی تصریح کرد: من نمی گویم 24 نوامبر روز قیامت است، من می گویم تمام انرژیمان را برای دستیابی به توافق تا آن روز بگذاریم.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در بخش دیگری از این گفتگو بیان داشت: جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست با اتهامات جدی مواجه است و امیدوارم که پاسخ های قانع کننده ای که منجر به آزادی اش شود فراهم کند.

وی افزود: من و پرزیدنت روحانی تمام تلاش خود را کرده ایم که رفتار خوبی با او شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


محسن
1- بنابر نقل قول مندرج در خبر از قول وزیر محترم امور خارجه کشورمان فرمودند
- هیچ فرد جدی ای در ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست،
- چرا که مردم محاسبات استراتژیک بسیار جدی دارند.
- مردم ایران به آمریکا اعتماد ندارد،
- ما می توانیم آن را تغییر دهیم
- این برای همه ما مهم است که به جای زندگی در گذشته تاریخ جدیدی را رقم زنیم.
-رقم زدن این تاریخ جدید با تلاش برای ایجاد سازوکاریهایی است که به طور علمی مانع از ساخت بمب هسته ای توسط ایران می شود.
2- یعنی معتقدند که افرادی هر چند غیر جدی! می توانند در حال پیگیری ساخت سلاح هسته ای باشند؟ محاسبات استراتژیک بسیار جدی مردم ایران چیست؟ چگونه و با چه ساز و کاری بعنوان یک وزارتخانه فاقد مسئولیت در حوزه داخلی می توانند عدم اعتماد مردم ایران به آمریکا را تغییر دهند؟ کسب اطمینان لازم از عدم تکرار جنایات مشابه گذشته زندگی در گذشته نیست بلکه احتیاط و توأم با عقلانیت است؟
3- معتقدم وزیر محترم امور خارجه به دقت به این نکات توجه داشته و دارند اما ضروری است در بکارگیری کلمات با بار سیاسی و ارزشی همچون گذشته دقت و توجه بیشتری داشته باشند.
4- همانطور که یکی از خوانندگان نیز به درستی فرمودند اعتماد به دشمن خلاف آموزه های قرآنی است اما اقای ظریف از اعتماد به دشمن نمی گویند سخن از ایجاد و بکارگیری ظرفیتهای جدید در حوزه دیپلماسی با هدف حداکثر سازی منافع و امنیت ملی و کاهش آسیب های احتمالی است همانطور که بلا تشبیه رسول مکرم اسلام(ص) تفاهم نامه تنظیمی فی مابسن معظم له و نماینده مشرکان مکه را بعنوان مبنا پذیرفتند ، آقا علی ابن ابی طالب(ع) به حکمیت مورد حمایت برخی جاهلان و معاندان تن دادند و اقا امام حسن مجتبی(ع) با علم کامل بر خباثت ، کینه ورزی و نفاق معاویه صلح را مورد پذیرش قرار دادند و بسیاری دیگر از موارد مشابه که در شرایط خاص و دفع افسد به فاسد مورد توجه قرار گرفتند.
4- بررسی عملکرد ونقاط مثبت و منفی موضوعی بنام مذاکرات بعنوان پروسه بسیار پیچیده ، دشوار و طولانی نیازمند صبر و پرهیز از ارزشگذاری های به لحظه و کلمه کلمه است چرا که بسیاری از اظهارات و راهکارهای اتخاذی می توانند بر خلاف روند کلی و استراتژی اصلی و برای رفع موانع فرعی اتخاذ یا تبلیغی شوند بنابراین نباید در لحظه و زمان عمل مورد پرسش یا راستی آزمایی و ارزشگذاری و قضاوت قرار گیرند بلکه با صبر و در شرایط مناسب . قابل قبول قابل ارزیابی خواهند بود.
5- نکته دوم اینکه باید دقیقا به میزان اصرار بر بی اعتمادی به کشورهای مقابل به رهبری آمریکا باید از هر نوع تردید آفرینی در اعتماد به فرزندان در حال مذاکره کشورمان یا بفرمایش مقام معظم رهبری ارتش منظم کشور در نبرد با دشمن جبهه دیپلماسی به جدیت پرهیز کرد.