۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۱۱۵۷۴
نتیجه همه‌پرسی بازارهای بورس اروپا را آرام کرد

استقبال چهره‌های نفتی و گازی از "نه" اسکاتلندی‌ها به استقلال

چهره‌های مطرح درگیر در صنعت نفت و گاز انگلیس از نتیجه همه‌پرسی پنجشنبه و "نه" اسکاتلندی‌ها به استقلال استقبال کردند.
 استقبال چهره‌های نفتی و گازی از "نه" اسکاتلندی‌ها به استقلال
به گزارش نفت ما،چهره‌های مطرح درگیر در صنعت نفت و گاز انگلیس از نتیجه همه‌پرسی پنجشنبه و "نه" اسکاتلندی‌ها به استقلال استقبال کردند.  به نقل از تلگراف، شرکت نفت و گاز بریتانیا و رویال داچ شل از جمله شرکت‌های نفت و گازی بودند که پس از اعلام نتیجه همه‌پرسی از پیروزی مخالفان استقلال اسکاتلند استقبال کردند.
ایان وود، یکی از تاجران معروف صنعت نفت و گاز شمال، نیز با انتشار بیانیه‌ای از آنچه وی بهترین انتخاب برای هر دو کشور نام برده، استقبال کرده است. شرکت بریتیش پترولیوم نیز پیش از برگزاری همه‌پرسی با انتشار بیانیه‌ای از کمپین مخالفان استقلال اسکاتلند حمایت کرده و اعلام کرده بود که اتحاد انگلیس و اسکاتلند برای نفت شمال بهتر است. 
شکست استقلال طلبان در این همه‌پرسی بازارهای بورس را نیز خشنود و آرام کرد به‌طوری که شاخص سهام در اکثر بازارهای بورس اروپایی روز جمعه با رونق همراه بود. بدین ترتیب ارزش سهام در بازار بورس لندن بیست‌وهفت صدم درصد افزایش به خود دید. این افزایش ارزش سهام در بازار بورس فرانکفورت یک صدم درصد گزارش شده است.
ارزش پوند واحد پولی بریتانیا در پی این تحولات نیز به بالاترین حد خود در دو سال گذشته رسید. در بازار مبادلات ارزی هر پوند یک یورو و ۲۷ سنت مبادله شده است. ارزش پوند در برابر دلار آمریکا نیز یک درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین ارزش سهام بانک سلطنتی اسکاتلند آر بی اس یکی از مهمترین بانکهای اسکاتلند در بازار بورس لندن ۲.۵ درصد افزایش پیدا کرد.
کریس بوشامپ، کارشناس بازار بورس به یورونیوز، می‌گوید: «مهمترین مسئله از میان رفتن شک و ترید است. ما درباره واحد پولی پوند، سیاست پولی و نحوه تقسیم بدهی‌ها ۱۸ ماه مذاکره نخواهیم داشت. همچنین می‌توان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی بریتانیا در سال ۲۰۱۵ را نیز پیش‌بینی کرد. این نهاد دیگر نگران مسئله استقلال اسکاتلند نخواهد بود.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای