۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۱۱۵۶۳۹

اصلاح‌طلبان مجلس تغییر استراتژی نداده‌اند

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: آقای عارف همیشه بر این نکته که ما باید اصالت خود را در مجلس نشان دهیم تاکید داشته‌اند و از این‌رو ایشان برای رقابت با آقای لاریجانی بر سر کرسی ریاست مجلس وارد رقابت شدند. 
اصلاح‌طلبان مجلس تغییر استراتژی نداده‌اند
 
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، چندی روزی است که مجلس دهم پا در چهارمین سال کاری خود گذاشته است. پس از انتخابات هیات رییسه مجلس، تکلیف اکثر کمیسیون‌ها هم روشن شده و جز چند تغییر کوچک به نظر می‌رسد که قرار است در بر همان پاشنه بچرخد.
 
اما نکته حائزاهمیت که فکر حامیان جریان اصلاح‌طلبی را به خود معطوف کرده این است که چرا پس از گذشت چهار سال فراکسیون امید نتوانسته خودی نشان دهد و حتی اینطور بنظر می‌رسد که هرچه از عمر مجلس می‌گذرد این جریان فکری بی‌رمق‌تر می‌شود.
در همین رابطه، محمد بیرانوندی، عضو فراکسیون امید مجلس گفت: آقای عارف همیشه بر این نکته که ما باید اصالت خود را در مجلس نشان دهیم تاکید داشته‌اند و از این‌رو ایشان برای رقابت با آقای لاریجانی بر سر کرسی ریاست مجلس وارد رقابت شدند. 
 
وی افزود: تصور من بر این است با وجود اینکه اصلاح‌طلبان موفق به کسب کرسی ریاست مجلس نشدند اما به دستاوردهای خوبی رسیدند. اول اینکه اصالت خود را به همگان نشان دادیم و مشخص شد تعداد واقعی اعضای فراکسیون امید چند نفر است. در ثانی همه متوجه شدند که اصلاح‌طلبان اکثریت مجلس نیستند و اگر انتقادی به عملکرد مجلس است نباید همه آن را به پای ما بنویسند زیرا اصلاح‌طلبان تفکر غالب مجلس نیستند.
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به اینکه چرا عارف برای ریاست این کمیسیون کاندیدا نشد، گفت: گاهی یک استراتژی برتر بوجود می‌آید و نوع تصمیم‌گیری‌ها عوض می‌شود. آقای عارف احترام خاصی را برای زنان که نیمی از جامعه را تشکیل داده‌اند، قائل هستند؛ از این‌رو خانم فاطمه سعیدی را برای ریاست این کمیسیون پیشنهاد دادند و خود کناره‌گیری کردند.
 
نماینده خرم‌آباد در پایان خاطرنشان کرد: اگر کمی در تصمیم‌گیری‌های فراکسیون امید دقیق شویم می‌بینیم که به هیچ عنوان خبری از تغییر استراتژی به معنای اینکه منزوی بشویم نبوده و حتی به نظر من خروجی اکثر تصمیمات این جریان فکری مثبت هم بوده است.
 
حیدرعلی عابدی دیگر عضو فراکسیون امید گفت: برخلاف اینکه برخی می‌گویند اصلاح‌طلبان مجلس نسبت به بسیاری از موضوعات بی‌تفاوت شدند و خود را کنار کشیدند ما در همه رقابت‌های انتخاباتی مجلس حضور داشتیم اما به دلیل اینکه در صحن مجلس و کمیسیون‌ها اقلیت هستیم، نمی‌توانیم به نتیجه دلخواه خود برسیم.
 
وی افزود: کمیسیون‌ها را به گونه‌ای چیدند که تعداد اصلاح‌طلبان بین 2 تا 9 نفر است و به همین جهت فقط در صورتی می‌توانیم ریاست کمیسیون را به دست آوریم که اعضای فراکسیون مستقلین با ما وحدت کنند.
 
نماینده اصفهان در پایان تصریح کرد: ما اصلاح‌طلبان مجلس، انجسام خوبی داریم و تا به امروز هم بابرنامه بودیم و شخصاً معتقدم با تعداد نفراتی که در فراکسیون امید داشتیم کارنامه تقریبا مثبتی را از خود به جای گذاشتیم که امیدوارم با تحرک بیشتر در سال آخر مجلس بتوانیم به برآورده شدن رضایت حداکثری در جامعه کمک کنیم.

منبع: روز نو
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی